This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vinous skriver tio år också. Kan såklart vara sen-degogerad också.Såg några på CT som druckit nyligen och uppgav 2022.
Japp var där för några veckor sedan. Rätt säker på 8 år på jästen men det kan ju givetvis vara så att dom deggar löpande.Mänskligheten mot maskinen!
Googlade lite. Glugulp anger 144 månader. Många olika bud nu.
@Vingubben var inte du där härom veckan? Sa de då 8 år för 2008:an eller för 2012?
A spectacular wine, Doyard’s 2008 Extra-Brut Grand Cru Les Lumières was disgorged in November 2018 with minimal dosage. Unwinding in the glass with aromas of orange oil, crisp yellow orchard fruit, fresh pastry, honeycomb and almond paste, it’s full-bodied, searingly concentrated and intense, with a racy spine of acidity, immense depth at the core and a long, electric finish. This cuvée is a blend of first-press juice: two-thirds Chardonnay from Mesnil-sur-Oger and one-third Pinot Noir from prime holdings in Aÿ.Japp var där för några veckor sedan. Rätt säker på 8 år på jästen men det kan ju givetvis vara så att dom deggar löpande.
Fick mina igår. Tack för tipset! Ska nog poppa en på nyår. Skål!Visa bifogad bild 33407
Tackar philipson för bra pris på dessa magnum.
Hade de någon deal nyligen?Visa bifogad bild 33407
Tackar philipson för bra pris på dessa magnum.
Jajamän. Typ 1500kr/magnum så jag tackade och tog emot såg att de har kvar priset:Hade de någon deal nyligen?
172:an kom ganska nyligen, nu under hösten. Upplever 172:an som väldigt tillgänglig (och smarrig) redan nu.Funderar på om jag inte skulle unna mig själv ett par Krug GC i julklapp. Har bara ett par 164or i källaren i dagsläget där den ena lär drickas upp inom kort. Är det att klicka hem 172an från bolis för 2599 som rekommenderas om man vill fylla på? Går den att hitta billigare online? Ska man satsa på annat/äldre version och varifrån köper man den i så fall? Catawiki?
Om jag förstår det rätt har 172an 2016 som grund? Ska man utgå från att 173an kommer vara svagare utifrån att 2017 var ett dåligt år? När byter bolis till 173?
Har du tur har ditt bolag Lite äldre gc hemma. Mitt hade 2st 171 kvar som jag köpte här om dagen.Funderar på om jag inte skulle unna mig själv ett par Krug GC i julklapp. Har bara ett par 164or i källaren i dagsläget där den ena lär drickas upp inom kort. Är det att klicka hem 172an från bolis för 2599 som rekommenderas om man vill fylla på? Går den att hitta billigare online? Ska man satsa på annat/äldre version och varifrån köper man den i så fall? Catawiki?
Om jag förstår det rätt har 172an 2016 som grund? Ska man utgå från att 173an kommer vara svagare utifrån att 2017 var ett dåligt år? När byter bolis till 173?
Tog du 171 eme eller 172 eme?Visa bifogad bild 33490
Senaste veckans leveranser, lite av varje att prova samt ett par krug i julklapp till mig själv.
Det blev 172an på beställning! Har tyvärr inget bolag i närheten som har Krug på hyllan. Och när man väl är i Stockholm för att hälsa på svärföräldrarna är det frugan som sätter agendan och någon bolagsturné finns det sällan utrymme för.Tog du 171 eme eller 172 eme?