Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne - De senaste inköpen, diskussioner och tips

Kolsyra

Kolsyra
Funderar på en låda av denna
Maurice Grumier
Reserve Perpétuelle Brut

Vas tycker folket om den. Lite drygt att man måste köpa 6 st från bolaget.

mackan92

Medlem
Såg några på CT som druckit nyligen och uppgav 2022.
Vinous skriver tio år också. Kan såklart vara sen-degogerad också.

1733034536510.png

Vingubben

Medlem
Japp var där för några veckor sedan. Rätt säker på 8 år på jästen men det kan ju givetvis vara så att dom deggar löpande.
A spectacular wine, Doyard’s 2008 Extra-Brut Grand Cru Les Lumières was disgorged in November 2018 with minimal dosage. Unwinding in the glass with aromas of orange oil, crisp yellow orchard fruit, fresh pastry, honeycomb and almond paste, it’s full-bodied, searingly concentrated and intense, with a racy spine of acidity, immense depth at the core and a long, electric finish. This cuvée is a blend of first-press juice: two-thirds Chardonnay from Mesnil-sur-Oger and one-third Pinot Noir from prime holdings in Aÿ.

William Kelley, Wine Advocate (Mar 2021)

Åtta år + verkar mest troligt.

Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem

Babinski

Medlem
Funderar på om jag inte skulle unna mig själv ett par Krug GC i julklapp. Har bara ett par 164or i källaren i dagsläget där den ena lär drickas upp inom kort. Är det att klicka hem 172an från bolis för 2599 som rekommenderas om man vill fylla på? Går den att hitta billigare online? Ska man satsa på annat/äldre version och varifrån köper man den i så fall? Catawiki?

Om jag förstår det rätt har 172an 2016 som grund? Ska man utgå från att 173an kommer vara svagare utifrån att 2017 var ett dåligt år? När byter bolis till 173?

Funderar på om jag inte skulle unna mig själv ett par Krug GC i julklapp. Har bara ett par 164or i källaren i dagsläget där den ena lär drickas upp inom kort. Är det att klicka hem 172an från bolis för 2599 som rekommenderas om man vill fylla på? Går den att hitta billigare online? Ska man satsa på annat/äldre version och varifrån köper man den i så fall? Catawiki?

Om jag förstår det rätt har 172an 2016 som grund? Ska man utgå från att 173an kommer vara svagare utifrån att 2017 var ett dåligt år? När byter bolis till 173?
172:an kom ganska nyligen, nu under hösten. Upplever 172:an som väldigt tillgänglig (och smarrig) redan nu.
Har räknat många ggr på Catawiki-Krug-objekt, men aldrig riktigt hamnat billigare än Bolis. Men skam den som ger sig... 😅

Last edited:
Trådskapare
FredrikC

FredrikC

Medlem

Har du tur har ditt bolag Lite äldre gc hemma. Mitt hade 2st 171 kvar som jag köpte här om dagen.
Den gyllene regeln är desto äldre gc desto bättre ;D
På catawiki kan du hitta äldre till inte allt för mycket mer pengar.

Babinski

Medlem
Tog du 171 eme eller 172 eme? :)
Det blev 172an på beställning! Har tyvärr inget bolag i närheten som har Krug på hyllan. Och när man väl är i Stockholm för att hälsa på svärföräldrarna är det frugan som sätter agendan och någon bolagsturné finns det sällan utrymme för. 🤷🏻‍♂️

Toppen