Du kan få byta mot en -99.aFy, fan så länge kan jag inte vänta. Nån som vill byta mot något mer drickbart?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Du kan få byta mot en -99.aFy, fan så länge kan jag inte vänta. Nån som vill byta mot något mer drickbart?
Frugan överraskade igår med att dyka in i skåpet och gräva fram denna som jag haft i några år!
Man läser ju en hel del blandat om Grand Siècle, men jag tycker ändå att den levererade. Har inte koll på vilka årgångar det rör sig om, men misstänker att det kan vara 1997, 1999 och 2002. Vinet behövde relativt med tid i glaset för att öppna sig, då det enbart var jäst i början. I takt med att den öppnade sig försvann också syran nästintill linjärt.
Det var väldigt lite syra överlag redan från start, men det stör mig inte om jag känner att vinet väger upp för det på annat sätt, något som jag tyckte denna flaska lyckades bra med (det är ju inte så ofta en Champagne med väldigt låg syra väger upp för det).
Det var otroligt tropiska toner! Jag skrev upp honung, päron, ananas, aprikos och jäst som genomgående karaktär. Överlag så var det en väldig blommig och gräddig flaska. Tankarna gick väldigt mycket till Andre Jacquart 2007, fast med mindre syra.
Frugan var särskilt förtjust så det kan hända att det köps in mera av denna! Överlag 91P.
Väl talat. Cazals knäcker Krug alla dagar i veckan. Bara blöjbarn som vill ha nappflaska med särskild etikett tycker annorlunda. Tills de provar blint, förstås.först drack en Krug CG först, som jag upplevde som lätt korkskadad, och sedan Clos Cazals. Alla var lyriska över den senare och höll den som mycket bättre än Krug.
Ja, den första dygden är trots allt ödmjukhet.Väl talat. Cazals knäcker Krug alla dagar i veckan. Bara blöjbarn som vill ha nappflaska med särskild etikett tycker annorlunda. Tills de provar blint, förstås.
Årgången som spökar?När jag flyttade hem min vinkällare upptäckte jag glatt en låda Vilmart Coeur de Cuvée 2003 som jag hade glömt att jag hade. Igår korkade jag upp första flaskan och blev tyvärr riktigt besviken. En massa ek på näsan och helt död i munnen. Den saknade helt kropp på något märkligt sätt. Defekt? Dålig flaska? Tunnel? Jag vet faktiskt inte - tyvärr tror jag inte att den var defekt. Den tog sig lite med luft och frun tyckte om den, men det var långt ifrån Coeur de Cuvée-klass. Jag som älskar Vilmart och Coeur de Cuvée i synnerhet. Såhär dagen efter är jag fortfarande lite deppig.
Nu ska jag till Moskva och dricka vodka för att glömma det här, men jag kommer snart att korka upp en flaska till för att se om det var en tillfällighet. Är den också dålig kommer jag att korka upp en Vilmart Coeur de Cuvée 1998 på magnum - ett säkert kort.
De är nog bäst att jag kommer förbi, nästa gång du öppnar en, och kan ge dig a second opinion om hur vinet ter sig eller om det bara är flaskvariationNär jag flyttade hem min vinkällare upptäckte jag glatt en låda Vilmart Coeur de Cuvée 2003 som jag hade glömt att jag hade. Igår korkade jag upp första flaskan och blev tyvärr riktigt besviken. En massa ek på näsan och helt död i munnen. Den saknade helt kropp på något märkligt sätt. Defekt? Dålig flaska? Tunnel? Jag vet faktiskt inte - tyvärr tror jag inte att den var defekt. Den tog sig lite med luft och frun tyckte om den, men det var långt ifrån Coeur de Cuvée-klass. Jag som älskar Vilmart och Coeur de Cuvée i synnerhet. Såhär dagen efter är jag fortfarande lite deppig.
Nu ska jag till Moskva och dricka vodka för att glömma det här, men jag kommer snart att korka upp en flaska till för att se om det var en tillfällighet. Är den också dålig kommer jag att korka upp en Vilmart Coeur de Cuvée 1998 på magnum - ett säkert kort.
Årgången som spökar?
Precis samma noteringar på dom två flaskor jag druckit, otroligt skön bra gul frukt men märkbart svag syra för attIgår korkade vi hemma hos mig upp denna flaska.
Pol Roger Brut Vintage 2004.
Visa bifogad bild 5046
Tyvärr var jag lite täppt i näsan och därav uteblev ganska mycket av mina doftsinnen, men däremot tyckte jag mig ha bra smakkänslighet. Smaken var det inget fel på, mogen frukt, avrundad syra och ganska fyllig, Men jag tycker att den var lite kort och försvann snabbt från paletten. Moussen var snabbt bortflugen men om jag drack den tidigt efter den kom i glaset så var den len och fin
NV Lilbert et Fils Blancs de Blancs Perle
Små bubblor, bra syra. Schysst doft av bröd, äpplen, stenfrukt och nötter / nougat. Riktigt len och stor i munkänslan, mycket vinterspelen, hasselnötter och brioche. Prisvärt som bara den. 87p
Den du skall charma denna månad är @gece. Har hört att han gillar långa och romantiska promenader. Har själv provat på det och det verkar funka!Kul! Jag älskar Cramant och just det vinet har jag funderat på att välja som Månadens vin, om jag någon gång blir ombedd.