Finewinedude
2024 - Låter saker och ting vara osagt
Självvalt inför en trevlig vinresa till Barcelona och Cava.Beklagar förbudet
Sen passa på att fylla upp inför roligare månader 2019.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Självvalt inför en trevlig vinresa till Barcelona och Cava.Beklagar förbudet
Då beklagar jag inte lika mycketSjälvvalt inför en trevlig vinresa till Barcelona och Cava.
Sen passa på att fylla upp inför roligare månader 2019.
Stackars Graham Beck i den uppställningen!Underbar provning med Krug GC som tema igår:
Graham Beck BdB 2013
---
Charles Heidsieck Brut Reserve (2007-bas)
Krug GC (2007-bas)
Krug GC på halvflaska (2007-bas)
---
Krug 2003
Krug GC (2003-bas)
Krug CdM 2003
---
Krug 2004 (tyvärr korkad)
Krug GC (2004-bas)
---
Krug GC (2001-bas)
Krug GC guldetiketten (1995- eller 1996-bas)
Bäst vin var CdM 2003 tätt före Krug GC med 2004-bas.
Stackars Graham Beck i den uppställningen!
Låter sjukt trevligt!Underbar provning med Krug GC som tema igår:
Graham Beck BdB 2013
---
Krug GC (2007-bas)
---
Krug 2003
Krug GC (2003-bas)
Krug CdM 2003
---
Krug GC (2004-bas)
---
Krug GC (2001-bas)
Halvflaskorna var klart mer utvecklade, och inte riktigt lika bra som helflaskan. Trevlig på sitt sätt med mer kakao och nöt-toner, men mindre typisk Krug-parfym och annan elegans. Med min smak bör bas 2007 (även känd som 163ème Edition även om det inte stod det på just den här flaskan) på helflaska ligga ett antal år till innan den toppar, men halvflaskorna blir knappast bättre än de var nu.Den fråga som slår mig först här är: Hur och hur mycket skilde sig Krug GC med 2007 som bas, mellan halv- och helflaska?
Den fråga som slår mig först här är: Hur och hur mycket skilde sig Krug GC med 2007 som bas, mellan halv- och helflaska?
Den bilden är från en 1996a (årgång 2000 slut hos leverantör) St Vincent deggas normalt allt efter flaskorna säljs så det kan vara lång tid mellan första och sista flaskan.Halloj, en fråga om R&L Legras St Vincent 2000. Jag har druckit den vid ett flertal tillfällen och den sista batchen jag köpte var korkarna spikraka och en av dem var korkskadad. Den lämnade jag tillbaka till SB som tog den i stort sett utan omsvep, bra där De andra var bra, men inte riktigt samma som tidigare tyckte jag.
Jag ser att den fortfarande finns att beställa och att SB satt dit en bild dessutom. Det är samma etikett som 2008, den guldiga ruteretiketten istället för den gröna. Innebär det att den är degorgerad senare? För då kanske man törs beställa några för det var genom den jag förstod hur sabla gott en bra champagne kan smaka
2006 Beaumont des Crayeres Fleur de Prestige
Rödgula knäckäpplen dränkta i smör serverat med brioche. Inslag av hjortron, smutsig honung, hav och lite chenin-kofta. Viss oxidation och angenäm mognad. Mjukt med krämig mousse och generös frukt. Förmodligen även väl tilltagen dosage? Kanske är syran aningen för snäll och den något låga intensiteten indikerar att det inte är en stor champagne, men charmfaktorn och drickglädjen här och nu är i topp! 312 kr i beställningsortimentet (72474) är svårt att gråta över med tanke på priserna för riktigt bra och intressant champagne generellt. (89p)
Finewines-effekten.Gjorde direkt en beställning på Bolis men fick besked idag att den inte är tillgänglig längre .
Underbar provning med Krug GC som tema igår:
Graham Beck BdB 2013
---
Krug GC (2007-bas)
---
Krug 2003
Krug GC (2003-bas)
Krug CdM 2003
---
Krug GC (2004-bas)
---
Krug GC (2001-bas)
Hur presterade 2003an denna gången?
Jag har inte druckit den sedan vi drack den och då var den en riktigt bottennapp.
Tycker jag verkar klokt även om 2000an är bra så är 2008an grymt mycket bättre!Ok, tack. Jag har läst om 2000:an med nya etiketten men har aldrig fått den själv. Kanske ska satsa på 2008:an istället.