Rekommenderar att du även provar en 2012 Millésime 1:er Cru också. Samtliga tre viner från Lacourte Godbillon kändes genomtänkta och gjorda med omsorg.Jaha. Det där "måste" man ju då köpa sig en låda av...
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Rekommenderar att du även provar en 2012 Millésime 1:er Cru också. Samtliga tre viner från Lacourte Godbillon kändes genomtänkta och gjorda med omsorg.Jaha. Det där "måste" man ju då köpa sig en låda av...
Jag har för mig att de nämnde 5 år.Vad har vi för lagringshorisont på 2012 Les Chaillots Extra Brut 1:er Cru?
Blev sugen på att knäppa hem en låda..
Jag har för mig att de nämnde 5 år.
Svårt när jag inte provat dom bredvid varandra men där Comtesse känns prydlig och snygg så var Les Chaillots mer rakt på wow. Lite mer av allt kanske är rätt ord. Om inte annat var Chaillots roligare på alla plan. Båda mycket bra, olika stil bara (och 6 år).Om du ställer den mot Paul Bara Comtesse Marie de France, hur stor skillnad var det?
Har nämligen en låda av den hemma.
Svårt när jag inte provat dom bredvid varandra men där Comtesse känns prydlig och snygg så var Les Chaillots mer rakt på wow. Lite mer av allt kanske är rätt ord. Om inte annat var Chaillots roligare på alla plan. Båda mycket bra, olika stil bara (och 6 år).
Ja, som synes nedan - jag skrev ju det också - du kommer att få andra tankar från andra personer - vilket är superbra - och väldigt viktigt!
Det kanske är det viktigaste rådet - lyssna aldrig bara på ett råd i de här sammanhangen utan väg in flera aspekter och bilda dig en egen uppfattning!
Alltid intressant att följa/testa vin i alla dess faser - min poäng var mer att dricka vinet när det troligast ligger närmst sin högsta potential. Naturligtvis spelar tycke och smak en stor roll även där! Apropå Pol Roger SWC - Jag tycker att 95 och 96 är fantastiska i dagsläget - att 00 är fullständigt underskattad och verkligen ruggigt bra. Att 02 när jag drack den för ett år sedan var "chock" för munhålan fortfarande och att de senare känns väldigt tråkigt att öppna redan nu. Smaken är som baken!
Comtesse hade på min tunga en rikedom som Les Chaillots parerade med finess och elegans, även om båda har fin intensitet.Om du ställer den mot Paul Bara Comtesse Marie de France, hur stor skillnad var det?
Har nämligen en låda av den hemma.
Håller med om att det kändes som en klassträff på ett bra sätt
-Kul att träffa er alla och hoppas att vi kan ses på "Fear and Loathing in Kalmar 3.0" i höst
Självklart! Ska göra en officiel tråd så fort jag hittat ett datum som funkar både för mig, Postgatan och alla andra...Det låter som en skön idé. Kommer gärna om jag blir inbjuden!
Det är väldigt oklart.PS. Exakt var ligger Kalmar?
Franska Vinlistan bjöd in på provning av 9 olika champagne producenter. På plats fanns @Emanuel som jobbade som spottkoppstömmare och alltiallo. Bakom ett av borden stod @Anders Landström och hällde. Stötte även på @Elvis, @Crist(al)ian 77 och @vintomas i vimlet. Kändes nästan som en klassåterträff (på ett bra sätt).
Extra supertack till Elvis som släpar med sig en trälåda med magnum oannonserat! Men det är väl det som händer när bonusflaskor förbjuds i Stockholm en söndagskväll.
Det som ska böjas ska böjas i tid! Börjar tidigt med Henriot BdB och ostkrokar innan räkmackan och Georg Breuer Riesling.
Visa bifogad bild 16448
Skål
Det gör säkert gott att ligga lite, men det är ingen besvärande obalans i vinet avseende syra tycker jag. Tydliga ostronskal, havet, rökighet, lite citrus, pyttelite honung om man ansträngde sig.Vad tyckte du om den? Har för mig att jag kände att den var tvungen att lugna ner sig lite, med andra ord att den skulle behöva ligga på lagring något år eller två.
Kul! Fick också inbjudan men kunde ej.Gårdagens vip lansering var ganska så rolig att få vara med på Visa bifogad bild 16434
Visa bifogad bild 16435
Visa bifogad bild 16436
Visa bifogad bild 16437
Belle Epoque 2012 var superhärlig redan nu i sin ugndom men kommer såklart att växa med 5-10 års flasklagring