Finewinedude
2024 - Låter saker och ting vara osagt
Noter kanske kommer men just nu... W O W
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Noter kanske kommer men just nu... W O WVisa bifogad bild 16628
Glad PåskVisa bifogad bild 16626
N.V. Damien Hugot Grand Cru Rosé
Fruns räkmackor deluxe och Damien Hugot i skär nyans är inte dumt alls denna sommarsoliga skärtorsdag! (ja ja den är kopparfärgad, men det blir mindre poetiskt).
Glad Påsk!
Du vilar inte på hanen, tydligenNoter kanske kommer men just nu... W O WVisa bifogad bild 16628
Jag har halva flaskan kvar. Gör en bedömning imorgon. Men syra syra syra, frisk härlig citrus och smörkola dag 1Ruskigt bra champagne! Ska bli kul att jämföra våra noter mot varandra Aÿ aÿ aÿ
Noter kanske kommer men just nu... W O WVisa bifogad bild 16628
Börjar morgonen tidigt med en ren palett och Bollinger GA 2008 i glaset kl 08.15:Noter kanske kommer men just nu... W O WVisa bifogad bild 16628
Jag har druckit både 02 å 04 GA och där har äpplen varit otroligt dominant. Dominerade äpplen smaken för dig på den här också?Börjar morgonen tidigt med en ren palett och Bollinger GA 2008 i glaset kl 08.15:
Öga: Små kompakta bubblor som stiger och lägger sig på toppen. Härlig sådan där tonårsgul färg i glaset.
Näsa: Rostade toner, blandat med citron och lime. Liten hint av den där smörkolan från igår... Lite röda äpplen.
Mun: Granny Smith äpple med sprut av lime zest! Hintar t.o.m vaniljstång och (lite fat). Men framför allt så har den en lång härlig eftersmak i munnen.
Ska bli kul att följa nästa flaska om ett år.
I doften nej.. men i munnen efter ca 15 minuter så kändes bara stora granny smith äpplen.Jag har druckit både 02 å 04 GA och där har äpplen varit otroligt dominant. Dominerade äpplen smaken för dig på den här också?
Fortsätter rensa lite bland halvgamla skumpor.
André Clouet Champagne Silver Brut BdN.
Konserverad citron. Vanilj. Mogna röda äpplen.
Vanligt i bland annat marockansk matlagning (såna grytor i en Tagine) som jag hade en period med för några år sen. Har provat göra själv men med ganska klent resultat.Måste bara fråga. Var hittar man konserverad citron, som du kan associera till? Hemgjort?
Relaterar! -Grymt gott i Tagine!Vanligt i bland annat marockansk matlagning (såna grytor i en Tagine) som jag hade en period med för några år sen. Har provat göra själv men med ganska klent resultat.
Måste testas. Så här? http://matgeek.se/2013/04/08/marockanska-inlagda-citroner/Vanligt i bland annat marockansk matlagning (såna grytor i en Tagine) som jag hade en period med för några år sen. Har provat göra själv men med ganska klent resultat.
Tack för trevliga ord. Ska dock inte på något sätt claima copyright på hur jag skriver smaksnoter. Är ju själv hyfsat ny här, kom in i värmen för halvannat år sen och har helt säkert själv blivit influerad av andra.Jag gillar ditt sätt att beskriva Champagne @LarsW Jag inser att jag försökt kopiera ”mallen” utan att ha varit direkt medveten om det innan.
Nånting sånt ja. Var väl minst 5 år sen jag sist försökte.Måste testas. Så här? http://matgeek.se/2013/04/08/marockanska-inlagda-citroner/