This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Om du håller upp glaset mot det ljusrosa huset i bakgrunden, voilà.Får inte det här att gå ihop. Hur är detta en rosé?Visa bifogad bild 16974
Snyggt parat med bergamott och General One!
Godare dagen efter. Intressant...P-M 2010. Inte alls så syrlig som någon kritiker beskrev. Väldigt lätt kropp, nästan för tunn för mig. Visa bifogad bild 16960
Dag två av Dom Pérignon 2002. Den har tappat lite av intensiteten och kraftfullheten i doften. Men den har lagt till ytterligare ett smaklager i form av en fräschör som för tankarna till en mogen blodapelsin. Det formligen vattnas i munnen. Mycket bra!Visa bifogad bild 16991
Dom Pérignon 2002
Efter att ha läst lite kritiska recensioner här om denna Champagne så var det dags att korka upp en flaska och bilda sig en egen uppfattning. Har druckit relativt få Dompa genom åren men några av årgång 96 och 90 har slunkit ner. Denna Champagne gör inte på något sätt bort sig i det sällskapet. Härligt mörkgul i färgen med pigga små krämiga bubblor. En kraftfull doft med inslag av krutrök, mogna äpplen, ekfat och citrus. En lång och härlig smak av äpple, lime och honung, med en härlig smörighet i konsistensen. Någon tropisk frukt i bakgrunden, aprikos är min bästa gissning. Summa summarum: En jäkligt bra Champagne som bara kommer bli bättre med några års lagring.
Ärtskott? är gott.Visa bifogad bild 17001
Helt ok om än inte i topp
Där ser man! Jag tyckte den var nära toppen. Vilken etikett hade din flaska?Palmer Vintage 2008. Fortfarande ungdomlig och utan lagringstoner. Lyxig och koncentrerad äppelmust. Citronzest och en smula grapefrukt i eftersmaken. Mycket autolytiska toner. Fortfarande långt kvar till toppen.
Nya etiketten, halvmagnum. Deg. December 2015. Jag får återkomma med noter när jag druckit den sista av mina flaskor med den gamla...Där ser man! Jag tyckte den var nära toppen. Vilken etikett hade din flaska?