This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Kan du säga något mer om Savart Expression 2010 - var den bra nu eller för ung? drickfönster? Har ett par flaskor liggande som jag inte rört.Fotboll och Champagne är en jäkligt bra kombo.
Ikväll blev det Palmer & Co -02 på magnum samt en Pol Roger 2004 och till första svenska målet så blev det en Savart Expression 2010.
Klart godast är Savart följt av Polle och Palmer.
Om du inte rör dom varför så nyfikenKan du säga något mer om Savart Expression 2010 - var den bra nu eller för ung? drickfönster? Har ett par flaskor liggande som jag inte rört.
Röra eller inte röra - det är frågan Men du kanske var med och drack, eller har druckit den nyligen @KockJohan så att du lika gärna kan svara? Det är nog lite "ditt fel" att jag köpte dem från början efter någon bloggpost jag lästeOm du inte rör dom varför så nyfiken
Drack den direkt när den kom förra året och då jämnfört med nu så hade de inte hänt så mycket. Tycker det är bättre att hålla dom ett tag till. den är ju väldigt pigg och koncentrerad och det borde bli grymt när den sätter sig lite.Kan du säga något mer om Savart Expression 2010 - var den bra nu eller för ung? drickfönster? Har ett par flaskor liggande som jag inte rört.
Röra eller inte röra - det är frågan.
Jo jag har testat tre st, och de händer inte så mycket på ett år, så du kan fortfarande gå på mitt blogginläggRöra eller inte röra - det är frågan Men du kanske var med och drack, eller har druckit den nyligen @KockJohan så att du lika gärna kan svara? Det är nog lite "ditt fel" att jag köpte dem från början efter någon bloggpost jag läste
Självklart är det så! MEN, samtidigt är ju det en regel man gärna får bryta emot. Tycker mig ha sett posts nyligen med såväl 2002, 2004 och 2005 (kanske t o m 2008!?) från herrn själv!Allt under 15 år är förbjudet att röra.
Jag tror att du missar gubbsjukehumorn som ligger bakom. Tänk "byxmyndig" så ramlar nog polleten ner. Själv så gillar jag dock avsevärt äldre damer än så, men när det gäller vin så kan jag absolut tänka mig barnarov.Självklart är det så! MEN, samtidigt är ju det en regel man gärna får bryta emot. Tycker mig ha sett posts nyligen med såväl 2002, 2004 och 2005 (kanske t o m 2008!?) från herrn själv!
Aah... såklart. Tar det som ett tecken på att jag inte är gubbsjuk än eller att det helt enkelt var för tidigt på morgonen...Jag tror att du missar gubbsjukehumorn som ligger bakom. Tänk "byxmyndig" så ramlar nog polleten ner. Själv så gillar jag dock avsevärt äldre damer än så, men när det gäller vin så kan jag absolut tänka mig barnarov.
Mycket Premier Cru nu!!Bjöd svärföräldrarna på Vve Fourny Cuvée R Extra Brut igår. Blev ännu mer imponerad än förra gången, ett fantastiskt vin i en stil som påminner om Selosse. 18 månader på små ekfat, 3-4 gram dosage, en 50/50 blandning av två på varandra följande årgångar, och så 100% Chardonnay från premier cru-byn Vertus. Har just lagt en beställning på en låda.
Absolut! Har druckit och provad den ett dussintal gånger det senaste året då vi har haft den som en av våra återkommande provningschampagner. Lätt partisk då jag känner importören ganska väl.I afton skall vi bl.a. prova Blondel Prestige Premier Cru Brut (72774). En skapelse av 50% Pinot Noir och 50% Chardonnay från Montagne de Reims med en dosage 7,9 g/L samt lagrad minst 5 år på jästfällningen. Någon som har en erfarenhet av denna NV?
Givetvis skriver jag lite om detta efter provningen.
Trevlig fredag!
Jag köpte och provade efter dina lovord.Bjöd svärföräldrarna på Vve Fourny Cuvée R Extra Brut igår. Blev ännu mer imponerad än förra gången, ett fantastiskt vin i en stil som påminner om Selosse. 18 månader på små ekfat, 3-4 gram dosage, en 50/50 blandning av två på varandra följande årgångar, och så 100% Chardonnay från premier cru-byn Vertus. Har just lagt en beställning på en låda.
Första flaskan var jäkligt kraftig med en lång eftersmak och jag blev väldigt positivt överraskad. Andra flaskan däremot var inte i närheten av samma kvalitet, så nu vet jag inte vad jag tycker