Salon 96
Christer önskade sig mogen chardonnay och det enda som var äldre var lite CdM. Fingrade även på en 97a men tänkte på grund av tidigare inlägg att 96an kanske var drickbar ändå. Prickar man dessutom följande författare
(googles roll oklar...) så krävs det lite belöning. Dessutom förfördes vi av samma mening. En mening om meningen med livet och som kallar till att läsa hela boken omgående.
Tillbaks till vinet. Första kommentarerna var att det här doftar inte mycket... Låter som de beskriver Salon tänkte jag. Själv kände jag bara milda citrustoner och efterhand tillkom svaga kolatoner. Smaken är intensiv, lång, omogen och domineras även den av citrus. Fick Salon 96 blint för två år sedan och upplevde den på samma sätt då. 2 år till har inte hjälpt och nästa flaska öppnar jag om 7-10 år om jag inte säljer alla Salon. För jag kan hitta 1000 champagner jag hellre dricker vid 100 olika tillfällen 10 gånger billigare.
Bästa gissningen stod
@Brusnisse för som fick ett glas i farten och förkunnade att det här var en prestige-BdB från ett hus från 2012. Hade nog själv kunnat gissa 12. Äldsta året som vågade nämnas var 02.
Upplevelse ja, njutning nej.