Drack de här två under helgen.
2002 Pierre Peters l’Esprit
2004 Alfred Gratien
Jag har 9,5 grader i mina källare (12-13 under högsommaren) så det händer ju inte så mycket, men någon liten utveckling på Gratien tycker jag att det var sedan sist för ett eller två år sedan.
2004 Alfred Gratien
Fruktig och lite hård med fortfarande hög syra dock bättre än sist. Då skrev jag:
Väldigt ljust gul i färgen
Brioche, gröna äpplen, nätmelon på doften. Inte speciellt utvecklad och ingen direkt wow-upplevelse.
Mer utvecklad i munnen men dragning åt syrliga grapepastiller, gröntonig och lite bitter. Jag får även en hint av omogna vita vinbär och riktigt syrliga gröna krusbär samt lite hasselnötter
Bra balans mellan syra och upplevelse men upplevelsen är inte så stor.
Det finns som sagt en utvecklad bas men det känns inte som att det här direkt går ihop, och jag kan inte riktigt se att det här blir avsevärt bättre.
jag satte 85 poäng då. Jag reviderar det till 87.
2002 Pierre Peters l’Esprit
De här har jag köpt efter släpp. Har du en flaska så låt den ligga. Länge. Tänk efter hur lång tid du tycker att det är. Lägg sen på 50% och testa första flaskan. Det här är 2002-syra i sin essens. Efter sex-sju timmar öppnar den upp! Eller vänta, nej, den öppnar inte upp alls.
Det här kan bli jättebra om fem till tio år. Nu är det citron. Med grape. Skriver 88++
Visa bifogad bild 19470 Visa bifogad bild 19471