This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Oj de låter riktigt bra! Kul!Visa bifogad bild 20987
Charles Heidsieck Brut Réserve
Basårgång 2008
Inte första gången en konstaterar att denna 2008 levererar på en riktigt hög nivå! Lätt och elegant men smakrik, med god utvecklad komplexitet i både doft och smak. Har en del likheter med andra producenter som Henriot och storheter som DP och Krug. Mycket smarrigt fredagsmys!
Vilket år är den degorgerad? Mina är både 2016 & 2017Visa bifogad bild 20987
Charles Heidsieck Brut Réserve
Basårgång 2008
Inte första gången en konstaterar att denna 2008 levererar på en riktigt hög nivå! Lätt och elegant men smakrik, med god utvecklad komplexitet i både doft och smak. Har en del likheter med andra producenter som Henriot och storheter som DP och Krug. Mycket smarrigt fredagsmys!
Mina är deg. 2015.Vilket år är den degorgerad? Mina är både 2016 & 2017
Kul! Drack den i fredags och håller med om allt utom betyget. 94 idag och upp något poäng om några år gissar jag. Imponerande intensitet och komplexitet, men inte helt integrerad syra/sötma ännu. En av de bästa 2008orna i den prisklassen.Pol Roger Blanc de Blanc 2008
Gröna äpplen, lime, grapefrukt och äppelblom hyfsad längd. Jag har haft lite beröringsskräck för mina BdB, utifrån den gamla sanningen att BdB behöver lite tid på sig. Fyra år verkar räcka för att det skall bli njutbart. Balanserat, men bara ett uns av mognad. Nu känns allt bättre. Det blir nog en ask med 2013, vad det lider.
90--91p
Jag är kanske lite fartblind efter en magisk WC 2002 för några månader sedan. Förövrigt inte helt olika i intrycket, druvblandningen till trots.Kul! Drack den i fredags och håller med om allt utom betyget. 94 idag och upp något poäng om några år gissar jag. Imponerande intensitet och komplexitet, men inte helt integrerad syra/sötma ännu. En av de bästa 2008orna i den prisklassen.
Vad är fad? Menar du fat är det omöjligt eftersom den görs på 100% ståltank.Dom Perignon 2010
En av få prestiger från 2010, vilket är försåtligt. Upplever att Dompas utryck varierar rätt mycket mellan årgångarna och här är det till det negativa. Tropiska frukter och fad, saknar dopma krutet. Ålder kommer göra sitt men har inga stora förhoppningar. Stor besvikelse jämfört med 2008 och känns inte som att det är en årgång som gör något om man missar.
Jaja, lugna sig lite. Skrev ju en uppsats på mobilen och missade ett ”d” dvs ”fadd” = intetsägande, ointressant, menlös etc.Vad är fad? Menar du fat är det omöjligt eftersom den görs på 100% ståltank.
"Tropiska frukter och fadd", - saved by the bellJaja, lugna sig lite. Skrev ju en uppsats på mobilen och missade ett ”d” dvs ”fadd” = intetsägande, ointressant, menlös etc.
Den är ju inte Ramlösa citron à la Delamotte 2012. Det finns iaf smak här men den är bara inte dompa mässig och känns menlös jämfört med 2008."Tropiska frukter och fadd", - saved by the bell
Den är ju inte Ramlösa citron à la Delamotte 2012. Det finns iaf smak här men den är bara inte dompa mässig och känns menlös jämfört med 2008.
Oavsett, är nyfiken på att pröva den!Den är ju inte Ramlösa citron à la Delamotte 2012. Det finns iaf smak här men den är bara inte dompa mässig och känns menlös jämfört med 2008.
Va? Det kan inte stämma. Är det poäng för hur den är just när han drack den eller potentiellt bästa poäng någonsin för den han ger?Hr Juhlin gav den 95 på sin Champagne Club sida, lika mkt som '08an.