StefanAkiko
Återgår till pendeldrickning post-COVID.
En prisfixerad dialog som jag är mycket glad åt att slippa vid alla måltider:
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Bara 40 viner!Avbryter här semestern för en liten Champagnefie ned diverse från j De Telmont .
Idag dricks det champagneslattar och kotempleras över gårdagens provningsbatalj med över 40 viner och massa sköna människor däribland @CH
Just ny regerar Telmont 1990 srenhårt i glaset!
-slut på meddelandet -
Visa bifogad bild 4632
Min favorit av alla märken jag hittills provat! Den slog samtliga andra prestige-champagner på senaste Champagne-dagen på Grand Hotel och rosén var inte långt efter. Jag tolkar det som att du köpte den på resan och inte på SB, då det är 2007 på 750 ml just nu?2004 Perrier-Jouët Champagne Belle Epoque - Kanske den bästa champagnen på resan. Har utvecklats en hel del sedan jag drack den senast och kommer garanterat att bli ännu bättre om man ger flaskorna tid. Smak av äpple, hasselnötter, bröd.
Jag köpte den på resan. Vi var i Italien en vecka och då passade jag på att ta in champagne som aperitif och till skaldjur när vi åt det.Min favorit av alla märken jag hittills provat! Den slog samtliga andra prestige-champagner på senaste Champagne-dagen på Grand Hotel och rosén var inte långt efter. Jag tolkar det som att du köpte den på resan och inte på SB, då det är 2007 på 750 ml just nu?
2004 är helt klart en mycket bra årgång! Jag tycker den är i nivå med 89 och 95, d v s strax strax under nivån för de riktigt stora åren, som 90, 96, 02 och 08.Noterar att 2004 levererar och jag tycker fortfarande att 2004 är ett väldigt underskattat år. De champagner jag druckit från 04:a har oftast varit mycket bra och har potential att blomma ut till något riktigt, riktigt bra framöver. En årgång som smyger bakom 02 och 08.
Bara 40 viner!
Dessutom så är det som vanligt en göteborgare mitt i smeten när det vankas vinfernon av kvantitativt slag.
Låter som en riktig knakelibrakarafton.
- slut på meddelandet -
Jo ni sillstrypare lever ju lite efter bolagets motto: kvantitet framför kvalitetBara 40 viner!
Dessutom så är det som vanligt en göteborgare mitt i smeten när det vankas vinfernon av kvantitativt slag.
Låter som en riktig knakelibrakarafton.
- slut på meddelandet -
Jo, 2000 Krug Clos du Mesnil kändes lite som onödig utfyllnad när det testades för ett tag sedan. Det blir ju tyvärr lite mediumwines emellanåt när göteborgsgänget har provning.Jo ni sillstrypare lever ju lite efter bolagets motto: kvantitet framför kvalitet
jo men om ni tycker det är intressantare att skriva om sydafrikanskt bubbel hellre än Krug CdM - varsågod, men det kan du göra i dina vanliga Mediumwines-trådarJo, 2000 Krug Clos du Mesnil kändes lite som onödig utfyllnad när det testades för ett tag sedan. Det blir ju tyvärr lite mediumwines emellanåt när göteborgsgänget har provning.
Skärpning lovas framgent!
Jag tror inte att det bara är jag som börjat tröttna lite på dessa skämt. De flesta av oss bedömer vin efter sensoriska egenskaper, inte etikett.jo men om ni tycker det är intressantare att skriva om sydafrikanskt bubbel hellre än Krug CdM - varsågod, men det kan du göra i dina vanliga Mediumwines-trådar
Har jag misstagit mig...Jag tror inte att det bara är jag som börjat tröttna lite på dessa skämt. De flesta av oss bedömer vin efter sensoriska egenskaper, inte etikett.
Jag tror du behöver lyfta blicken en aning och se hela smörgåsbordet istället för att diskutera annat än skumpa i en tråd dedikerad för just detta. Blir det mer dravel så flyttar jag dessa inlägg till en draveltråd djupt nere i finewines.ses katakomber där flertalet av dina ämnen redan har diskuterats flitigt.
är dethär alltså inte skumpatråden? då får jag be om ursäktEnligt vissa konspirationsteoretiker har Finewines blivit infiltrerat av den rödvinspimplande kulturvänstern som prioriterar kvantitet både i antalet inlägg och flaskor. Därav denna tråden
Reserverar denna tråden för de som inte vill läsa om allt annat vin.
.
Jorå, fylll på bara. Vi väntar med spänning på ditt andra inlägg om skumpa här.är det här alltså inte skumpatråden?