This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
En låda 2006 Marquis d'Angerville Volnay 1er cru Champans för hyfsat vettiga 490 kronor flaskan. Just det här vinet ska enligt diverse källor på nätet (Cellartracker mfl) vara riktigt bra för en 2006:a och har slagit storebröderna Taillepieds och Clos de ducs på fingrarna vid några tillfällen. Någon som har personlig erfarenhet?
Hallå,
Har på restaurangen haft möjligheten att sälja ganska många flaskor. Du behöver inte vara orolig alls här. Ett helt enastående vin från Angerville, där jag också håller Champans högre än Taillepieds, och minst lika hög nivå som Clos de ducs.
Btw sinnes bra pris du fick för dom flaskorna.
Njut ! =)
oh måste kolla in Chene Bleu'n!Två Chene Bleu, Heloise, 2010 i senaste släppet. Syrah, Grenach och Viogner blandning.
2007an var underbar om man gillar stilen.
3st Louis Roederer 2008 från Systembolaget i Karlstad.
Har 3st Rosé 08 och 3st BdB 08 och målet är även skaffa 3st Cristal 2008 och Cristal Rosé 2008 när dom släpps.
Var i Köpenhamn förra veckan och knallade in på Vinoble/VinBanken,
Plockade med mig ett styck Louis Roederer 2006 Brut Natur och en Jacques Selosse Initial (deg 2013-09)
Någon som kan hjälpa mig med drick-fönster ?
Det blir en trevlig samling! De tre flaskorna Cristal Rosé kommer nog att kosta ungefär lika mycket som alla andra flaskorna tillsammans...
Menar du Aliot (deras vita)? Håller faktiskt den för bättre men Heloise är inte långt bakom. Båda är fantastiska.oh måste kolla in Chene Bleu'n!
drack en Chene Bleu Aliose från 2011 i somras och den var fantastiskt god!
Exakt! Aliot menar jag!Menar du Aliot (deras vita)? Håller faktiskt den för bättre men Heloise är inte långt bakom. Båda är fantastiska.
Hur tänker du här?Låg dosage-champagner tycker jag också att man bör dricka rätt unga så jag skulle inte spara Roederer Brut Nature särskilt länge heller.
Med andra ord: DRICK!
Tribut! Good stuff!Kom en låda med diverse riesling och chablis häromdagen. Visa bifogad bild 8030