This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag har heller inte hört talas om producenten, men Juhlin har med dem i sin senaste bok. Enligt den är det en odlare från Écueil som producerar 60 000 flaskor per år. Han ger dem två stjärnor (="en bra producent") och har även testat 88:an, som han ger 85 p (vilket är relativt högt för att vara Juhlin).Såg att det släpps en Desbordes-Amiaud 1988 genom bolaget på onsdag. Enligt uppgift från importören ska den ha legat på jästen i 27 år hos producenten och degorgerades sept förra året. För 645 kr känns det ju som att det skulle kunna vara intressant att testa. Frågan är: Någon som har koll på producenten Desbordes-Amiaud? Bra eller dåligt?
https://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/desbordes-amiaud-7740301
Den är fantastisk! Rent av referensmaterial, som jag nämnt tidigare. Men tänk på att den behöver en del luft för att vakna till lliv!Skickade iväg efter en flaska Veuve Clicquot rosé 2008. Förhoppningsvis är den så grym som folk säger och jag kan ta hem en hel låda.
Eller varför inte för att fira en som fyller 30 2018!Den där skumpan kanske inte vore så fel att fira med för en som fyller 30 år 1988.
Ibland går det för fort på mobilknapparna!Eller varför inte för att fira en som fyller 30 2018!
Min tröstbeställning när jag missade Keller kom från Spanien idag... Visa bifogad bild 9488Visa bifogad bild 9489Visa bifogad bild 9490Visa bifogad bild 9491
Du måste ha varit RIKTIGT ledsen över uteblivna Keller flaskor
Jag drack den för två år sedan men då var man ganska så ny i spelet och tog inga noter och har inte kvar några minnen alls hur denna var men den öppnades å dracks ivarjefall så inte helt vedervärdig var demJag har heller inte hört talas om producenten, men Juhlin har med dem i sin senaste bok. Enligt den är det en odlare från Écueil som producerar 60 000 flaskor per år. Han ger dem två stjärnor (="en bra producent") och har även testat 88:an, som han ger 85 p (vilket är relativt högt för att vara Juhlin).
För övrigt håller jag med @Kostjan, det är ett riktigt bra pris för en sådan champagne. De måste ha väldigt låga avkastningskrav - alternativt dåligt självförtroende!
Hm, på bolagets hemsida står 7 mars listat som försäljningsstart, har mailat dem för att se vad som gäller.Jag har heller inte hört talas om producenten, men Juhlin har med dem i sin senaste bok. Enligt den är det en odlare från Écueil som producerar 60 000 flaskor per år. Han ger dem två stjärnor (="en bra producent") och har även testat 88:an, som han ger 85 p (vilket är relativt högt för att vara Juhlin).
För övrigt håller jag med @Kostjan, det är ett riktigt bra pris för en sådan champagne. De måste ha väldigt låga avkastningskrav - alternativt dåligt självförtroende!
Hm, på bolagets hemsida står 7 mars listat som försäljningsstart, har mailat dem för att se vad som gäller.
Idag landade en efterlängtad pall med blandad skumpa till mig och @Stenberg men eftersom han är på Tahiti och fånar sig måste jag nog provsmaka alla hans lådor lite...
Visa bifogad bild 9518
Drack den för någon månad sen. Ung, lite spretig, låt ligga ett tag, absolut ingen panik, kommer hålla länge.Äntligen så kom min PI från importören PP oubliee cuvee just denna batch är med basårgång 2008 plus solera med start från 1988 dessa ska få lite lagring och vila nu innan jag öppnar den första flaskan Visa bifogad bild 9519
Obs! Jag gillar enbart bilden. Ej din kommentar.Idag landade en efterlängtad pall med blandad skumpa till mig och @Stenberg men eftersom han är på Tahiti och fånar sig måste jag nog provsmaka alla hans lådor lite...
Visa bifogad bild 9518