This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag är ingen champagneexpert men jag tror att det är rätt vanligt att en producent inte skickar iväg varenda flaska av en årgångschampagne vid samma tillfälle utan en del ligger kvar i producentens källare. Och om de ligger i producentens källare brukar de inte degorgeras, degorgering görs när man har ett tänkt datum för när de ska skickas iväg.Två Philipponnat 2008. Ser att skumpan deggas i omgångar. Kände inte till det. Brukar det vara så man alla årgångsskumpor?
]
Om det är så, då kan alltså samma skumpa av samma årgång ha olika karaktär eftersom de legat på jästfällningen olika länge.Jag är ingen champagneexpert men jag tror att det är rätt vanligt att en producent inte skickar iväg varenda flaska av en årgångschampagne vid samma tillfälle utan en del ligger kvar i producentens källare. Och om de ligger i producentens källare brukar de inte degorgeras, degorgering görs när man har ett tänkt datum för när de ska skickas iväg.
400 danska. Tempererad.Vad tar Danskarna för en (varm?) lagrad Alion?
Ja, och de har då också legat på korken olika länge som i det kortare perspektivet påverkar karaktären det mer än tiden på jästfällningen.Om det är så, då kan alltså samma skumpa av samma årgång ha olika karaktär eftersom de legat på jästfällningen olika länge.
Två Philipponnat 2008. Ser att skumpan deggas i omgångar. Kände inte till det. Brukar det vara så man alla årgångsskumpor?
http://champagne-bloggen.blogspot.com/2018/12/2008-philipponnat-grand-blanc.html
-08 deggad nov. 2017.
Min -08 är deggad jan. 2019
Visa bifogad bild 18100
Kom hem från champagne idag på eftermiddagen detta var mitt 6-pack som fick följa med mig i resväskan Visa bifogad bild 18131 Visa bifogad bild 18132 Visa bifogad bild 18133 Visa bifogad bild 18134 Visa bifogad bild 18135 Visa bifogad bild 18136
Var ifrån? och pris per flarran?Hej.
Då var det beställt en låda Krug 2006.
Passar bra i samlingen "dricka någon annan dag"
Lovad leverans innan jul, kan ju vara trevligt.
Den kommer ifrån England,, den släpptes tydligen igår till UK trade.. Priset blev högt, men jag har ju gjort märkliga köp innan...Var ifrån? och pris per flarran?
Tack! Hittade den där också men avvaktar lite och ser vad genomsnittet landar på.Den kommer ifrån England,, den släpptes tydligen igår till UK trade.. Priset blev högt, men jag har ju gjort märkliga köp innan...
Dock under 3000 per flaska med allt inräknat