petterkalle
I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Kunde inte motstå dessa
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Kunde inte motstå dessa
Visa bifogad bild 18219
Hemligt SB nummer från Johan Lidby 7952701 (som nu inte är hemligt längre )vart plockade du upp patrina?
Hemligt SB nummer från Johan Lidby 7952701 (som nu inte är hemligt längre )
Gillar du så. Sök på forumet så får du både ris och ros.Är det något att ha? Har ingen bra koll på rödvin
Hemligt SB nummer från Johan Lidby 7952701 (som nu inte är hemligt längre )
Måste erkänna att jag smålog lite när du ställde Alban bredvid Hirsch, verkligen motpoler. Gissa vilken av dem jag köpte? Dessutom en till i din bild. Mer oväntat.Kunde inte motstå dessa
Visa bifogad bild 18219
Kanske börja med att dricka lite olika viner för mindre än 700 kronor då?Är det något att ha? Har ingen bra koll på rödvin
Kanske börja med att dricka lite olika viner för mindre än 700 kronor då?
Jag är inte alls bra på rödviner men håller med här att jag gärna går på dyrare viner då jag känner att det är större chans att jag får något bra(läs; gott för mig) då.Varför? Det är väl inte orimligt att prova lote olika viner även med olika prisklasser?
Jag är inte alls bra på rödviner men håller med här att jag gärna går på dyrare viner då jag känner att det är större chans att jag får något bra(läs; gott för mig) då.
exakt samma känsla jag har. köpte också Louviere 2008, fast bara en flaska i vanlig ordning, samt en flaska nuits d'ivresse och en flaska Eva Fricke Riesling. Nöjd med att alla dessa fanns kvar.Det blev till slut fyra flaskor Château La Louvière Blanc 2008 efter att lokala bolaget fått in en ny laddning.
(Onlinebeställningen gav massa konstiga felmeddelanden tidigare).
Mogen vit bordeaux är klart underskattat har jag insett då de flesta jag testat som jag tycker legat i sweet spot har notiser som over the top/downhill
Alla gör förstås precis som de vill men jag är glad att jag inte köpte en massa flaskor för 700 kr styck utan att ha en aning om jag gillar stilen eller ens druvan. Det är rätt långt mellan mitt förslag att kanske inte börja med 700 kr flaskan om man inte vet vad man gillar och ”vinprovning av BiB” men var och en gör förstås som den tycker är bäst.Jag är inte alls bra på rödviner men håller med här att jag gärna går på dyrare viner då jag känner att det är större chans att jag får något bra(läs; gott för mig) då.