Helt rätt, är lite snurrig bara, oavsett så är väl inte 2010 en jättestark årgång heller? Kanske inte alls har något med det att göra så klart, bara en teoriDet är basår -10 om den las i källaren 2011.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Helt rätt, är lite snurrig bara, oavsett så är väl inte 2010 en jättestark årgång heller? Kanske inte alls har något med det att göra så klart, bara en teoriDet är basår -10 om den las i källaren 2011.
Inte en stark årgång kanske, men den har ju kommit i skymundan lite pga 08 och 12.Helt rätt, är lite snurrig bara, oavsett så är väl inte 2010 en jättestark årgång heller? Kanske inte alls har något med det att göra så klart, bara en teori
Men vissa hus av vad jag förstår hoppade 10 helt och spar druvorna. Vad menas med detta?Inte en stark årgång kanske, men den har ju kommit i skymundan lite pga 08 och 12.
Men vissa hus av vad jag förstår hoppade 10 helt och spar druvorna.
Att de används som reservvin I kommande årgångar väll?Men vissa hus av vad jag förstår hoppade 10 helt och spar druvorna. Vad menas med detta?
Lagt i källaren 2011 betyder basår 2010. 6 år på jästfällningen mot 3 tror jag gör enorm skillnadUndrar hur mycket som handlar om basåret? 2011 var väldigt svagt så kanske längre lagring för att kompensera?
Krug GC med basår -10 vann nyligen blint i en provning mot 7 andra olika GC...Helt rätt, är lite snurrig bara, oavsett så är väl inte 2010 en jättestark årgång heller? Kanske inte alls har något med det att göra så klart, bara en teori
...och just CH Brut Reserve är fantastisk med bas -10.Krug GC med basår -10 vann nyligen blint i en provning mot 7 andra olika GC...
Exakt vad FredrikC sa. De används som reservvin.Men vissa hus av vad jag förstår hoppade 10 helt och spar druvorna. Vad menas med detta?
Menar du att dom inte skulle gjort några NV med 2010 som basvin?Exakt vad FredrikC sa. De används som reservvin.
Nej nej. Utan vissa hus, inte CH har valt att inte släppa en årgångs-10.Menar du att dom inte skulle gjort några NV med 2010 som basvin?
Ah, du menar att dom inte gjort något årgångsvin!!Nej nej. Utan vissa hus, inte CH har valt att inte släppa en årgångs-10.
Ah, du menar att dom inte gjort något årgångsvin!!
Exakt! Dock vet jag inte om CH inte valt att göra något årgångsvin av 2010 skörden.Ah, du menar att dom inte gjort något årgångsvin!!
Fast det gäller i stort sett alla årgångar att nåt hus inte gör en årgångschampagne.Nej nej. Utan vissa hus, inte CH har valt att inte släppa en årgångs-10.
Vart hitta du den?Belle Epoque Rosé 2012. Trodde jag skulle få den i en snygg låda, men icke. Bara inlindad i en följesedel från SB.
Dök upp några i webblagret förra veckan. Kanske några som bokade dem den 5/3 och ångrade sig.Vart hitta du den?
Kom på det nu, såg att de va med på släppet tidigare i mars.Dök upp några i webblagret förra veckan. Kanske några som bokade dem den 5/3 och ångrade sig.