This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Löjrom!Vilken maträtt skulle ni välja till Comtes 08?
Inte för att jag någonsin har druckit någon Comtes men till champagne - ostron och åter ostron.Löjrom!
Hummerpremiär i måndags!Vilken maträtt skulle ni välja till Comtes 08?
Comtes 06 eller 02. "Vaddå, det är ju vin?" kan någon invända. "Jo, men pressade druvor är också en maträtt." tycker jag.Vilken maträtt skulle ni välja till Comtes 08?
Har du testat Viti Nuove från Poliziano? Ungefär samma prishärad som Cafaggio om jag inte minns fel, men snäppet vassare tycker vi hemma.De tre senaste köpen. Dött lopp mellan Villa och Cafaggio. Catullo kom sist. Om jag köper en till av dem, så blir det nog Cafaggio
Visa bifogad bild 20872
Pianrosso finns (än så länge) hos Il Quadrifoglio wine. för 74,50 euro.Tusan glömde beställa den i morse, innan jag gav mig ut på jakt efter Musar 1999. Slutade med 0 Musar och nu var Pianrosson också slut blev en billigare men tråkigare tisdag än vad jag tänkt mig... Fick trösta mig med några Jos Prum, Giacosa och A Lisa.
Fisktacos kan nog vara riktigt gott. Om man håller tillbaka på hettan lite.Jag skulle gärna ha lite tips på mat om man verkligen ogillar, rom, skaldjur, musslor, ostron. Min munhåla o svalg kommer verkligen inte överens med dessa smaker och konsistenser...
Olika sorters ostar känner jag redan till Även Fisk med vitvinssås är sjukt gott med champagne till.
Pianrosso finns (än så länge) hos Il Quadrifoglio wine. för 74,50 euro.
Friterad kyckling!Jag skulle gärna ha lite tips på mat om man verkligen ogillar, rom, skaldjur, musslor, ostron. Min munhåla o svalg kommer verkligen inte överens med dessa smaker och konsistenser...
Olika sorters ostar känner jag redan till Även Fisk med vitvinssås är sjukt gott med champagne till.
Friterad kyckling!
jag tycker också att skumpa är bra till friterad mat, men Cheval Blanc från 1961 skulle säkert funka det med.
Hummerpremiär i måndags!
Att vara bosatt i Stockholms-trakten känns ibland plågsamt obra. Det är en klen tröst att vi endast kan kontra med att ett rikligt intag av Östersjö-fisk kan göra oss invånare självlysande.På Nordkoster såg jag barnen dra hummertinor vid bryggan innan de tog båten in till skolan i morse!Visa bifogad bild 20913
Nu har jag. Väldigt lik Caffagio i smaken och doften. Måste nog dricka dem parallellt för att avgöra vilken jag gillar mest.Har du testat Viti Nuove från Poliziano? Ungefär samma prishärad som Cafaggio om jag inte minns fel, men snäppet vassare tycker vi hemma.
Stiligt! Dock, Poliziano är en 2017 och Cafaggio 2018.Nu har jag. Väldigt lik Caffagio i smaken och doften. Måste nog dricka dem parallellt för att avgöra vilken jag gillar mest.
Visa bifogad bild 20914