Sigdarve
Medlem
Om jag lägger på en 50-lapp, vad kan forat rek. för dylikt vin då?Stiligt! Dock, Poliziano är en 2017 och Cafaggio 2018.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Om jag lägger på en 50-lapp, vad kan forat rek. för dylikt vin då?Stiligt! Dock, Poliziano är en 2017 och Cafaggio 2018.
Privatimport?Fick hem dessa godingar idag! Hade bara en i vinlagringsskåpet som ska provas snart och är den god blir det några lådor till
Visa bifogad bild 20919
Nu har jag inte provat rosé (som tydligen "bara" har 38g socker per liter) men den andra BdB flaskan (med 53g/l) har jag druckit en gång av nyfikenhet för att se om det verkligen levde upp till allt som skrivs om det och jag kan bara säga att det var som att en socker-bomb exploderade i munnen. Så i min bok är den inte "ok".Hm, inte riktigt lika imponerande som andra forummedlemmars inlägg tidigare i tråden.
Visa bifogad bild 20922
Jag skyller på att en av morgondagens middagsgäster planerar att köra hem i sin bil på kvällen efter middagen. Dock, till vinets försvar kan sägas att det faktiskt är rätt ok ändå.
Korrekt. Det skadar inte om man lyckas få vinet att ha en temperatur i närheten av 0 K när det serveras för att "förhöja smakupplevelsen".Nu har jag inte provat rosé (som tydligen "bara" har 38g socker per liter) men den andra BdB flaskan (med 53g/l) har jag druckit en gång av nyfikenhet för att se om det verkligen levde upp till allt som skrivs om det och jag kan bara säga att det var som att en socker-bomb exploderade i munnen. Så i min bok är den inte "ok".
Men du kanske menar relativt andra alkoholfria mousserande viner som är ännu värre (?) Då kanske rosén är det bästa av två onda ting.
Nix från England. Går de att få via privatimport?!Privatimport?
Samma här fast i Stockholm.Trevligt att vissa bolag lyckades leverera Comtes redan i onsdags, väntar fortfarande på mina från Gårda, tror att de fördröjer leverans medvetet endast till mig
Troligtvis också personligtSamma här fast i Stockholm.
Speciellt när fyra av familjens sex flaskor redan kommit dit men just min beställning är senTroligtvis också personligt
Typiskt, nu ska jag straffa dem och ta upp lagerplats i två veckor bara för jag kan!Speciellt när fyra av familjens sex flaskor redan kommit dit men just min beställning är sen
Va?! Det ska det väll verkligen inte vara i en så ung flaska?Hämtade ut 2 st Comtes igår, såg till min förvåning en massa fällning i båda flaskorna.
Fällning i sig har jag inget emot, är väl bara ett sunt tecken om vinet är lite äldre, men blev lite orolig då vinet är så pass ungt ändå? någon annan som ser fällning i sina flaskor? är det något man bör vara orolig för?
Kollade också på andra flaskor, hittade inget liknande. något man bör uppmärksamma??Ser lite 'bös' flyta omkring om jag håller upp den mot ljus, ja. Antar det är det du menar med fällning?
Inget sådant i motsvarade Dom Perignon 2008.