Jesper L
Medlem
Från Kobaj!Grattis till ett lyckat köpt!
Kan vi få veta varifrån du köpte vinerna? Var det från ett och samma ställe hela rubbet, eller från olika nätaffärer?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Från Kobaj!Grattis till ett lyckat köpt!
Kan vi få veta varifrån du köpte vinerna? Var det från ett och samma ställe hela rubbet, eller från olika nätaffärer?
Tack för informationen; inte riktigt min typ av sajt för att köpa vin, fast det är inte helt uteslutet med eventuell test i framtiden.Från Kobaj!
Samma pris denna gång?Köpte dessa på ren nostalgi, kanske ett dumt köp. Chateau Angelus 1994.
När jag var pappaledig med min äldsta dotter (nu flyttat hemifrån) så dök det upp ett sexpack av detta vinet på Kjaer Sommerfeldt för typ 300 flaskan. Det var mitt i vintern så jag bäddade in henne i barnvagnen och tog tåget till Köpenhamn och köpte allt. Sen var det vinet stjärnan på varenda provning det dök upp på. Men det blev mer och mer åldrat, och hur det är idag mer än 10 år sen sista flaskan är rätt oklart. Kanske skulle man bara levt på minnena. Eller så är det helt magiskt fortfarande. Detta är fortfarande ett av de tre bästa vinerna jag provat Visa bifogad bild 33008
NM säljer 2022 Inopia CdR Blanc subskription för €19.20 om du vill ha en årgång till.För den ev intresserade, och om man missat det så släpptes idag ett gäng viner, både röda och vita i olika årgångar från Rotem & Mounir Saouma.
Själv beställde jag bl a Inopia CdR Blanc i två av årgångarna.
Borde säkert veta vad NM är, men drar just nu en blank..NM säljer 2022 Inopia CdR Blanc subskription för €19.20 om du vill ha en årgång till.
Borde säkert veta vad NM är, men drar just nu en blank..
Det blev lite dyrare nu…. Fick ge 3800 DKK för tre flaskor.Samma pris denna gång?
Jag gjorde detsamma, men nöjde mig med en 2021 som testraket. Har inte testat Inopia men är väldigt förtjust i Omnia så är nyfiken på hur deras vita kan te sig.För den ev intresserade, och om man missat det så släpptes idag ett gäng viner, både röda och vita i olika årgångar från Rotem & Mounir Saouma.
Själv beställde jag bl a Inopia CdR Blanc i två av årgångarna.
Oj! Framförd av en vingudinna!!Fick precis mina 5 flaskor levererade av:
2019 La Mordoree C9dp La Plume du Peintre
Visa bifogad bild 33042
Känns som att majoriteten av flaskorna jag hämtar ut nuförtiden har någon sorts slitage eller mög smetat på etiketterna, vet inte om det sker hos producent, importör eller bolaget?Lite sne på de aningen kantstötta etiketterna.