Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

Hardolph

Medlem
Dagens leverans. Jag fick tydligen vara utan halm.

Attachments

• 20241015_164543.jpg
    20241015_164543.jpg
    60,8 KB · Visningar: 145
Köpte dessa på ren nostalgi, kanske ett dumt köp. Chateau Angelus 1994.

När jag var pappaledig med min äldsta dotter (nu flyttat hemifrån) så dök det upp ett sexpack av detta vinet på Kjaer Sommerfeldt för typ 300 flaskan. Det var mitt i vintern så jag bäddade in henne i barnvagnen och tog tåget till Köpenhamn och köpte allt. Sen var det vinet stjärnan på varenda provning det dök upp på. Men det blev mer och mer åldrat, och hur det är idag mer än 10 år sen sista flaskan är rätt oklart. Kanske skulle man bara levt på minnena. Eller så är det helt magiskt fortfarande. Detta är fortfarande ett av de tre bästa vinerna jag provat
IMG_4181.jpeg

katho27

Medlem
För den ev intresserade, och om man missat det så släpptes idag ett gäng viner, både röda och vita i olika årgångar från Rotem & Mounir Saouma.
Själv beställde jag bl a Inopia CdR Blanc i två av årgångarna.

magnum

Epernay, Frankrike
Köpte dessa på ren nostalgi, kanske ett dumt köp. Chateau Angelus 1994.

När jag var pappaledig med min äldsta dotter (nu flyttat hemifrån) så dök det upp ett sexpack av detta vinet på Kjaer Sommerfeldt för typ 300 flaskan. Det var mitt i vintern så jag bäddade in henne i barnvagnen och tog tåget till Köpenhamn och köpte allt. Sen var det vinet stjärnan på varenda provning det dök upp på. Men det blev mer och mer åldrat, och hur det är idag mer än 10 år sen sista flaskan är rätt oklart. Kanske skulle man bara levt på minnena. Eller så är det helt magiskt fortfarande. Detta är fortfarande ett av de tre bästa vinerna jag provat Visa bifogad bild 33008
Samma pris denna gång?

Patrik Sellin

fd Innertällmo Bryggeri
För den ev intresserade, och om man missat det så släpptes idag ett gäng viner, både röda och vita i olika årgångar från Rotem & Mounir Saouma.
NM säljer 2022 Inopia CdR Blanc subskription för €19.20 om du vill ha en årgång till.

Boletus

Medlem
Jag gjorde detsamma, men nöjde mig med en 2021 som testraket. Har inte testat Inopia men är väldigt förtjust i Omnia så är nyfiken på hur deras vita kan te sig.

Toppen