Mexikanaren
Medlem
Nu syns snart släppen fram till slutet av september och fortfarande ingen Willi Schaefer Du kan inte ge mig/oss någon uppdatering gällande denna? @Origo Wine
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Snyggt, har själv beställt tre.Visa bifogad bild 32753
2019 Le Chiuse Brunello di Montalcino
Fick köpt en låda av 2015 men missade 2016. Och om jag ska köpa i årgång 2019 så är Le Chiuse en av de intressantare tycker jag, så då fick det bli en låda för framtiden.
Col d'Orcia är en fabrik, men som skapar bra isht. Jag är en stor fan.Visa bifogad bild 327762019 Tenuta Col d'Orcia Brunello di Montalcino
Förr har jag tyckt att många Brunelloviner av hög kvalitet haft ganska plånboksvänliga prislappar men även dessa har ökat en hel del i pris. Därför tycker jag att denna, dock oftast något mediokra brunello, faktiskt imponerar med att under drygt 10 års tid legat på ungefär samma pris.
Fått en hel del beröm på sina håll och 2019 som årgång, anses väl nästan vara i samma klass som 2016.
Kan vara intressant att lägga undan några flaskor för framtida brunellosug.
Virna brukar vara trevliga, jag hade helt glömt bort det i släppet.Hämtade ut min beställning från förra veckans släpp i tillfälliga sortimentet.Visa bifogad bild 32849
Det finns kvar 57 flaskor i onlinelagret, så det är inte för sent.Virna brukar vara trevliga, jag hade helt glömt bort det i släppet.
Beställde några flaskor av mina favoritviner av Chris och Suzaan Alheit. Man kan ännu få Cartology från årgång 2019 i BS, vilket i min bok är mycket bättre än -22:an som fortfarande står på några hyllor runt om i landet, efter släppet i våras. Hereafter Here är ett av mina "måste-ha-hemma"-viner.
Visa bifogad bild 32769
När släpptes detta?? :/Hämtade ut mina Bartolo Mascarello idag
Visa bifogad bild 32688
Enligt Systembolagets hemsida den 8 augusti, på webbsläpp.När släpptes detta?? :/
Du är en jäkel på auktionsfynd!Visa bifogad bild 32873
Kvällens auktionsköp, 2020 Delas Frères Crozes-Hermitage Le Clos, och även förra veckans, 2020 E. Guigal Côte-Rôtie Brune et Blonde, har tydligen fått hela 18 poäng av munskänkarna. Kan ju inte vara någon nackdel iallafall. Fick Le Clos för 470:- allt inkluderat.