This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
https://www.systembolaget.se/dryck/roda-viner/saint-joseph-7369301Nu har jag ju köpstopp, men... var köper man Gonon 2015?
Samma här !!
Gonon? Säkert bra. Har dock stigit snabbt i pris. Förra årgången var klart billigare på Flaskposten. Annars skönt med J-C Marsannes behagligare priser. Är annars lite sugen på Souhat-lådan, köpstoppet till trots.
Japp. Hemligt artikelnummer. Bara för medlemmar i Johan Lidbys vinklubb.När jag köpte 2010 via systembolaget kostade den 259 kr.
Trist att den verkar svår att få tag på. Var detta ett sånt där dolt nummer?
De är alltid bra, men det är ingen toppårgång (ingen dålig årgång heller iofs). Jag antar att du fått mail från Vinunic? I så fall - priset är lite högt kan jag tycka. Samtidigt görs det bara ett ytterst begränsat antal flaskor av respektive la årligen, så risken finns att priset sticker betydligt mer än det redan gjort. Om Guigal själva ville skulle dom kunna sätta ett helt annat pris misstänker jag.Vad tror forumet om de tre sk LaLaLa från 2012?
Jag tolkar det som ett inte helt solklart köp. Jag har fått mail ja.De är alltid bra, men det är ingen toppårgång (ingen dålig årgång heller iofs). Jag antar att du fått mail från Vinunic? I så fall - priset är lite högt kan jag tycka. Samtidigt görs det bara ett ytterst begränsat antal flaskor av respektive la årligen, så risken finns att priset sticker betydligt mer än det redan gjort. Om Guigal själva ville skulle dom kunna sätta ett helt annat pris misstänker jag.
Ungefär så ja.Jag tolkar det som ett inte helt solklart köp. Jag har fått mail ja.
Gonon är den nya Graillot i Sverige, bra vin absolut, värt 425 kr, kanske.Slutsåld. Phu!
Lite så faktiskt . Men jag gillar Gonon!Gonon är den nya Graillot i Sverige, bra vin absolut, värt 425 kr, kanske.
Jag gillar Graillot. Och Gonon.Lite så faktiskt . Men jag gillar Gonon!
Gonon? Säkert bra. Har dock stigit snabbt i pris. Förra årgången var klart billigare på Flaskposten. Annars skönt med J-C Marsannes behagligare priser. Är annars lite sugen på Souhat-lådan, köpstoppet till trots.
Då gäller det bara att hitta nästa Gonon. Innan hypen. Har läst ganska många internationella reaktioner och många beklagar att priserna nu har stuckit iväg för Gonon. Men då kanske det också blir att fler verkligen sparar vinerna. Jag har dessvärre druckit upp de Gonon jag lagt vantarna på i ung ålder. Men det känns generellt att St Joseph håller på att upptäckas av fler, många bra producenter som ännu inte blivit för dyra. Gillar exempelvis Combier och Courbis.Det har den, vilket inte behöver betyda att den blivit dyr, förstås. Jag tycker nog kvaliteten utan alltför stor ansträngning kan motivera dagens prisnivå - relativt andra bättre S-J's. Föredrar t.ex. Gonon alla dagar i veckan jämfört med Guigals Vignes de l'Hospice som går för 600:- på Systemet. Men det beror förstås på hur man föredrar sin Syrah och ekhantering...
J-C Marsanne är också riktigt trevligt, men ändå ett tydligt snäpp under enligt mig, dock till nästan halva priset. Har även ett gäng JCM hemma, som jag hoppas ska hjälpa mig att hålla mig ifrån flertalet av dessa 6 flaskor under de närmsta åren. För även om Gonon är riktigt bra redan som ung, så provade jag nyligen 2005:an - och det var nåt helt annat det, så sjukt gott!
Med det sagt är jag förstås lite ledsen för att jag inte upptäckte Gonon något år tidigare och hade kunnat fynda till bättre priser... och haft några lite mognare exemplar på G
Guigals Vignes de l'Hospice går dock att köpa på plats för ca 300. Överhuvudtaget är Vinunics påslag på Guigals viner på gränsen till provocerande. Sen kan jag bara hålla med dig - Gonon är bättre! Förutom årgång 2010 kanske.Det har den, vilket inte behöver betyda att den blivit dyr, förstås. Jag tycker nog kvaliteten utan alltför stor ansträngning kan motivera dagens prisnivå - relativt andra bättre S-J's. Föredrar t.ex. Gonon alla dagar i veckan jämfört med Guigals Vignes de l'Hospice som går för 600:- på Systemet. Men det beror förstås på hur man föredrar sin Syrah och ekhantering...
J-C Marsanne är också riktigt trevligt, men ändå ett litet och tydligt snäpp ned enligt mig, dock till nästan halva priset. Har även ett gäng J-C M hemma, som jag hoppas ska hjälpa mig att låta flera av dessa 6 flaskor få vila i fred de närmsta åren. För även om Gonon är riktigt bra redan som ung, så provade jag nyligen 2005:an - och det var nåt helt annat det, så sjukt gott!
Med det sagt är jag förstås lite ledsen för att jag inte upptäckte Gonon något år tidigare och hade kunnat fynda till bättre priser... och haft några lite mognare exemplar på G