Har du möjligen testat Calliope 2007? De låg väl i samma låda som DdC '08 vill jag minnas, om du köpt dessa från Caviste vill säga.
Den ligger nämligen på tur i drickfacket hemma hos mig då jag tror det kan vara läge att skjuta korken på en sådan. I övrigt kan jag bara hålla med Emanuel och er andra om att spara på Savart's skumpa något år, eller två - innan man börjar nalla på dom. Om man kan alltså. 2-4-6 kan säkert vara en bra metod att tillämpa
Jag har köpt på mig några lådor de senaste fyra åren och har endast druckit viner ur lådorna från 2013 och 2014 än så länge. Drack tidigare i år en rosé från den första lådan jag köpte och detta året bestod rosén av endast en årgång - 2011. Inget reservvin som det normalt brukar innehålla. Trots att 2011 anses som en ganska svag årgång så tyckte jag den var fantastiskt bra. Men allra bäst av de Savart jag druckit hittils har L'Année Extra Brut '09 varit. Drack den under två kvällar i våras och den levererade extremt bra sett till sitt pris, ett vin jag gärna hade sett dyka upp i en framtida CAV-låda igen. Men som sagt, då har jag inte hunnit testat några Dame de Coeur eller Expression ännu.
Det är verkligen trist att läsa att flera av er inte hann med denna gången. Jag missade själv släppet med vinerna från Patrick Piuze tidigare i år och jag var helt knäckt efteråt, vissa CAV-släpp är måste-ha-lådor och både Savart och Piuze hör till dessa hos mig.