This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Två lådor?eller två av varje
-Bra handlat men du glömde ju Legras 2007 på mag? Den måste man också ha några lådor av!Sambon och jag gifte oss för några veckor sedan och då hade vi 2008 Legras & Haas som bröllopschampagne. För att säkra de närmaste bröllopsdagarna föreslog jag därför för sam... förlåt frugan att vi skulle beställa ett gäng sådana. Det var första gången på mycket länge som hon blev entusiastisk inför nya inköp!
Sagt och gjort, beställningen knappades in och idag anlände följande armé:
2008 Legras & Haas Millésime x 6
2008 Legras & Haas Millésime (magnum) x 9
Av bara farten fick även dessa kombattanter följa med:
2005 Paul Bara l’Annonciade x 3
2008 Paul Déthune Millésime x 3
1996 Mailly Millésime Collection (magnum)
@Daniel A har lovat att ta hand om en av Déthune-flaskorna, så vi behöver inte påkalla något köpstopp redan nu...
Grattis! Hoppas dessutom att 2017 blir ett bra år, så att även de senare jubileerna kan firas på ett korrekt sätt!Sambon och jag gifte oss för några veckor sedan och då hade vi 2008 Legras & Haas som bröllopschampagne. För att säkra de närmaste bröllopsdagarna föreslog jag därför för sam... förlåt frugan att vi skulle beställa ett gäng sådana. Det var första gången på mycket länge som hon blev entusiastisk inför nya inköp!
Sagt och gjort, beställningen knappades in och idag anlände följande armé:
2008 Legras & Haas Millésime x 6
2008 Legras & Haas Millésime (magnum) x 9
Av bara farten fick även dessa kombattanter följa med:
2005 Paul Bara l’Annonciade x 3
2008 Paul Déthune Millésime x 3
1996 Mailly Millésime Collection (magnum)
@Daniel A har lovat att ta hand om en av Déthune-flaskorna, så vi behöver inte påkalla något köpstopp redan nu...
Den är självklart införskaffad sedan länge!-Bra handlat men du glömde ju Legras 2007 på mag? Den måste man också ha några lådor av!
Tack! Bra tänkt!Grattis! Hoppas dessutom att 2017 blir ett bra år, så att även de senare jubileerna kan firas på ett korrekt sätt!
...för enligt Matgeek Johan:Grattis! Hoppas dessutom att 2017 blir ett bra år, så att även de senare jubileerna kan firas på ett korrekt sätt!
Tackar!Får väl börja med att gratulera Martin!
2017 har helt klart varit ett problematiskt år. Inte minst den tidiga värmen i kombination med frosten i maj gjorde att vissa odlare tappade så mycket som hälften av skörden redan då!men över till det tråkiga...
Tack!Grattis Martin! Superkul
Skön mix, ser ut att kunna bli en bra fredag!Dagens skörd på bolaget. Mycket inspirerad av forumet den gångna veckan
Jag tänkte kanske spara någon till imorgonSkön mix, ser ut att kunna bli en bra fredag!
Blandad mängd allt från några fl till någon låda och i vissa fall mer än så. Allt efter utrymme i källaren till budgetTvå lådor?
Dom (By Farr) ligger i min källare av exakt samma anledning.En av mina bättre vanor är att jag med ojämna mellanrum slentrianbeställer by Farr. En producent som än så länge enbart levererat fenomenala viner till min näsa och gom, för, relativt Bourgogne, humana priser.
2015 by Farr, Chardonnay Three Oaks Vineyard x2 (inte smakat men med tanke på att 2015 icke-vingårdsbetecknade chardonnayen levererade så känns det som ett säkert kort.)
2014 by Farr, Sangreal
Och en 1995 Lopez de Heredia, Viña Tondonia GR eftersom mina vita Tondonia GR kan behöva lite sällskap.
Visa bifogad bild 11526
Grattis!Dagens skörd på bolaget. Mycket inspirerad av forumet den gångna veckan
Fick du använda lyftkranen på profilbilden att få hem den?Fick fatt på en nätt liten nebukadnesar Galatrona 2015 idag. Kan bli en helkväll