Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

LeChat

Medlem
35094D4E-66F6-4084-8E69-4ABF684328C0.jpeg

Hämtade 2012 Domaine du Pégaü Réservée från FVL idag. Hoppas dessa flaskor är lika bra som de tre jag druckit ur den gamla lådan för de har varit fantastiska.

MartinE

Medlem
Sambon och jag gifte oss för några veckor sedan och då hade vi 2008 Legras & Haas som bröllopschampagne. För att säkra de närmaste bröllopsdagarna föreslog jag därför för sam... förlåt frugan att vi skulle beställa ett gäng sådana. Det var första gången på mycket länge som hon blev entusiastisk inför nya inköp! :D

Sagt och gjort, beställningen knappades in och idag anlände följande armé:

2008 Legras & Haas Millésime x 6
2008 Legras & Haas Millésime (magnum) x 9

Av bara farten fick även dessa kombattanter följa med:

2005 Paul Bara l’Annonciade x 3
2008 Paul Déthune Millésime x 3
1996 Mailly Millésime Collection (magnum)

@Daniel A har lovat att ta hand om en av Déthune-flaskorna, så vi behöver inte påkalla något köpstopp redan nu... :)

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Sambon och jag gifte oss för några veckor sedan och då hade vi 2008 Legras & Haas som bröllopschampagne. För att säkra de närmaste bröllopsdagarna föreslog jag därför för sam... förlåt frugan att vi skulle beställa ett gäng sådana. Det var första gången på mycket länge som hon blev entusiastisk inför nya inköp! :D

@Daniel A har lovat att ta hand om en av Déthune-flaskorna, så vi behöver inte påkalla något köpstopp redan nu... :)
-Bra handlat men du glömde ju Legras 2007 på mag? Den måste man också ha några lådor av! ;)

Wintermute

Medlem

Grattis! Hoppas dessutom att 2017 blir ett bra år, så att även de senare jubileerna kan firas på ett korrekt sätt!

Daniel A

Administratör
En av mina bättre vanor är att jag med ojämna mellanrum slentrianbeställer by Farr. En producent som än så länge enbart levererat fenomenala viner till min näsa och gom, för, relativt Bourgogne, humana priser.

2015 by Farr, Chardonnay Three Oaks Vineyard x2 (inte smakat men med tanke på att 2015 icke-vingårdsbetecknade chardonnayen levererade så känns det som ett säkert kort.)
2014 by Farr, Sangreal
Och en 1995 Lopez de Heredia, Viña Tondonia GR eftersom mina vita Tondonia GR kan behöva lite sällskap. ;)

DSC_2218.JPG

chambertin

Medlem
En av mina bättre vanor är att jag med ojämna mellanrum slentrianbeställer by Farr. En producent som än så länge enbart levererat fenomenala viner till min näsa och gom, för, relativt Bourgogne, humana priser.

2015 by Farr, Chardonnay Three Oaks Vineyard x2 (inte smakat men med tanke på att 2015 icke-vingårdsbetecknade chardonnayen levererade så känns det som ett säkert kort.)
2014 by Farr, Sangreal
Och en 1995 Lopez de Heredia, Viña Tondonia GR eftersom mina vita Tondonia GR kan behöva lite sällskap. ;)

Visa bifogad bild 11526
Dom (By Farr) ligger i min källare av exakt samma anledning.
Mkt som relativt Bourgogne levererar bra kvalitet kontra pris i och för sig.

Toppen