epeb
Medlem
https://www.divino.be/Vart köptes detta?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
https://www.divino.be/Vart köptes detta?
Vad gick frakten på?
35 Euro för 6 flaskor.Vad gick frakten på?
Grattis!Snabbt avtryckarfinger på websläppet igår resulterade i 1 fl Mazy-Chambertin 2012 från Armand Rousseau och 1 fl Saint-Joseph Vignes de l'Hospice 2012 från E. Guigal.
Vad får man ge för en Selosse Rose i Danmanrk?Det blev en liten shoppingtur (a k a styrketräning) till Köpenhamn igår och jag fick, utöver två slitna armar, följande flaskor med mig hem:
Bérêche Rive Gauche 2009
Bérêche Rive Gauche 2010
Laherte Frères La Troisième Vie Coteaux Champenoise 2008/2009
David Léclapart L'Astre 2010
Marie-Courtin Efflorescence 2010
Philipponnat Blanc de Noirs 2008
Jacques Selosse Rosé (deg 11 april 2014 - japp jag var tvungen att köpa en till!)
Drack 2009 Malpuesto Bodegas Orben tidigare i år och den behövde nog cirka 2-3 år till i källaren. Om 2012 påminner om 2009 så dekantera ordentligt innan du dricker.Beställde lite Rioja för att prova lite innan resan dit om några veckor:
2012 Malpuesto Bodegas Orben (74434)
2005 Prado Enea Gran Reserva Bodegas Muga (81810)
Vart hän är detta inköpt?Jag är hopplös, kan inte sluta köpa. Nu har jag slagit till på en radda Jura: Tissot Mailloche och En Barberon 2012or två st vardera. Dessustom en Tissot Sursis 2011 och ett par flaskor Domaine de
de l'Octavin Pamina 2010. Slutligen slank det ner en Benoit Lahaye Champagne Bdn extra Brut NV i den virtuella korgen.
Le vert et le vin, 5-8 flaskor 27,5 euro frakt. Snodde de sista flaskorna Sursis och Mailloche men on du skyndar dig kan du köpa av de andra och de har lite ytterligare kul grejer, allt är åt naturvin/biohållet.Vart hän är detta inköpt?
Har samlat på mig några flaskor som skall testas kommande veckor.
Närmast i helgen skall följande drickas
Jean-Marc Brocard 2014 Chablis Monteé de Tonnerre
Fattoria dei Barbi Brunello di Montalcino 2010, aka "månadens pava"
Paul Déthune BdN GranD Crü (deg 2014)
Inom snar framtid skall det även ställas till med en mindre champagneprovning för nära och kära. Inför detta har jag bunkrat upp med Delamotte's följande viner.
Brut NV,Rosé NV, BdB NV, BdB 2007,BdB 2004
Jag ser med glädje fram emot samtliga viner
Alldeles för många och alldeles för högt värderade danska kronor... 1 499 för att vara exakt! Men vad gör man inte när flaskan bönar och ber om att få följa med hem!Vad får man ge för en Selosse Rose i Danmanrk?