Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

tobbe81

Medlem
Blev att hämta ut en låda på SB idag från francoise bedel comme autrefois 2000 deg march 2014
11902323_10155981749415008_393820219399548929_n.jpg

akaSami

Livsnjutare
Har samlat på mig några flaskor som skall testas kommande veckor.
Närmast i helgen skall följande drickas :)
Jean-Marc Brocard 2014 Chablis Monteé de Tonnerre
Fattoria dei Barbi Brunello di Montalcino 2010, aka "månadens pava"
Paul Déthune BdN GranD Crü (deg 2014)

Inom snar framtid skall det även ställas till med en mindre champagneprovning för nära och kära. Inför detta har jag bunkrat upp med Delamotte's följande viner.
Brut NV,Rosé NV, BdB NV, BdB 2007,BdB 2004

Jag ser med glädje fram emot samtliga viner :)

Kostjan

Mot bättre vetande
Snabbt avtryckarfinger på websläppet igår resulterade i 1 fl Mazy-Chambertin 2012 från Armand Rousseau och 1 fl Saint-Joseph Vignes de l'Hospice 2012 från E. Guigal.
Grattis!
själv blev det "bara" en flaska Rousseau Mazy.
Trist när ens bulvaner helt tappat stinget...

MartinE

Medlem
Det blev en liten shoppingtur (a k a styrketräning) till Köpenhamn igår och jag fick, utöver två slitna armar, följande flaskor med mig hem:

Bérêche Rive Gauche 2009
Bérêche Rive Gauche 2010
Laherte Frères La Troisième Vie Coteaux Champenoise 2008/2009
David Léclapart L'Astre 2010
Marie-Courtin Efflorescence 2010
Philipponnat Blanc de Noirs 2008
Jacques Selosse Rosé (deg 11 april 2014 - japp jag var tvungen att köpa en till!)

Last edited:

magnum

Epernay, Frankrike
Det blev en liten shoppingtur (a k a styrketräning) till Köpenhamn igår och jag fick, utöver två slitna armar, följande flaskor med mig hem:

Bérêche Rive Gauche 2009
Bérêche Rive Gauche 2010
Laherte Frères La Troisième Vie Coteaux Champenoise 2008/2009
David Léclapart L'Astre 2010
Marie-Courtin Efflorescence 2010
Philipponnat Blanc de Noirs 2008
Jacques Selosse Rosé (deg 11 april 2014 - japp jag var tvungen att köpa en till!)
Vad får man ge för en Selosse Rose i Danmanrk?

mnor

Medlem

jrick

Medlem
Jag är hopplös, kan inte sluta köpa. Nu har jag slagit till på en radda Jura: Tissot Mailloche och En Barberon 2012or två st vardera. Dessustom en Tissot Sursis 2011 och ett par flaskor Domaine de
de l'Octavin Pamina 2010. Slutligen slank det ner en Benoit Lahaye Champagne Bdn extra Brut NV i den virtuella korgen.

Magnus L

urydhtfilgukj
Jag är hopplös, kan inte sluta köpa. Nu har jag slagit till på en radda Jura: Tissot Mailloche och En Barberon 2012or två st vardera. Dessustom en Tissot Sursis 2011 och ett par flaskor Domaine de
de l'Octavin Pamina 2010. Slutligen slank det ner en Benoit Lahaye Champagne Bdn extra Brut NV i den virtuella korgen.
Vart hän är detta inköpt?

Per Stade

Lege artis
Har samlat på mig några flaskor som skall testas kommande veckor.
Närmast i helgen skall följande drickas :)
Jean-Marc Brocard 2014 Chablis Monteé de Tonnerre
Fattoria dei Barbi Brunello di Montalcino 2010, aka "månadens pava"
Paul Déthune BdN GranD Crü (deg 2014)

Inom snar framtid skall det även ställas till med en mindre champagneprovning för nära och kära. Inför detta har jag bunkrat upp med Delamotte's följande viner.
Brut NV,Rosé NV, BdB NV, BdB 2007,BdB 2004

Jag ser med glädje fram emot samtliga viner :)

Delamotte är en kvalitetsproducent, som ofta förbises när fokus är på mer kända storproducenter och odlare. Jag kan inte säga att jag har någon större erfarenhet men jag köpte en låda NV för några år sedan, som vi konsumerade med välbehag.

Silex

Medlem
Egentligen skulle jag ju inte köpa något vin i fredags, men självdisciplinen var låg och idag hämtade jag min beställning:
2 x 2012 Keller Hubacker GG
2 x 2013 Foillard Morgon Côte du Py
1 x 2013 Dom. William Fevre Bougros

Toby

Medlem
Veckans köp blev:

Côte-Rôtie (99188) 2011
Pommard Premier Cru Les Epenots (92186) 2012
Château Potensac (99138) 2005
Macán, Benjamin de Rothschild &Vega Sicilia (90321) 2010
Barolo Marcenasco (90106) 2011

Château Figeac (73300) 2011 är också beställd men den har inte kommit än, och på bolagets sida så står det att den är slut. :(
Hoppas att jag fick tag i en när jag beställde!

Mvh,
Toby

Toppen