kayaker
Cyklist
Jag beställde 11:53 i torsdags men jag fick samma besked.Jag beställde Pinoten 09.08 i fredags, fick besked idag att produkten har utgått.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag beställde 11:53 i torsdags men jag fick samma besked.Jag beställde Pinoten 09.08 i fredags, fick besked idag att produkten har utgått.
Har beställt och fått sms att de finns att hämta men på hemsidan (mina beställningar) står det att produkten utgått. Skall bli spännande att se vad som gäller. Återkommer med rapport efter denna cliff hanger .Jag beställde 11:53 i torsdags men jag fick samma besked.
Blev lite påfyllt till lagringsskåpet idag (och två nya producenter att bekanta sig med) efter sms från SB 3 flaskor Herbert Beaufort 2008 Visa bifogad bild 5177 och efter lovord på deras standard champange och tips från bla @Elvis här på FW så blev det även tre flaskor utav deras finaste champange cuvee clos notre dame 2006 Visa bifogad bild 5178
74409-01 står 04 på sb sida men jag dubbelkollade med leverantören om den årgången och de har 08 istället fick jag som svar vet inget om denna producent men flaskor från 2008 för under 500kr flaskan är ett svårslaget fynd.Vilket artnr. på SB är 2008:an? Jag hittar bara en 2004.
SB är rätt otydliga med vad som gäller. Kesseler Pinot Noir N har utgått, men den verkar jag kunna få. 2 flaskor av den Erstes Gewächs det också var rea på har dock blivit makulerad.Har beställt och fått sms att de finns att hämta men på hemsidan (mina beställningar) står det att produkten utgått. Skall bli spännande att se vad som gäller. Återkommer med rapport efter denna cliff hanger .
Eftersom min beställning blev registrerad innan deppodis så skrev jag till SB och frågade hur det kan komma sig att jag inte fick några flaskor. Jag fick detta svar:Jag beställde den 9 oktober 09:12 och fick nyss SMS om att den fanns att hämta, beställde dock bara en flaska.
Jag har bestämt för mig att importören faktiskt kan se detta. Gabriel på Bristly sa att han hade gått efter det en gång när de släppte några eftertraktade viner innan webblanseringarnas tid.Eftersom min beställning blev registrerad innan deppodis så skrev jag till SB och frågade hur det kan komma sig att jag inte fick några flaskor. Jag fick detta svar:
Jag förstår att du undrar. När du gör en beställning ur beställningssortimentet är det importören/leverantören som tar emot beställningen. Här är det inte alla som har kapacitet att ta emot beställningarna i klockslagsordning. Alltså inte som vid beställningar från webblanseringar och tillfälligt sortiment/små partier där beställningarna läggs i turordning efter det klockslag som beställningen lades. Slut på citat.
Detta tycker jag låter väldigt märkligt, skulle inte importören kunna se i vilken ordning beställningarna kommer in? Är detta bara ett sätt att skylla ifrån sig på andra?
Precis !Men, går inte beställningarna fortfarande via den butik som man beställt till? Dvs. kundbeställningar bundlas ihop med övriga varubeställningar som butiken lägger. Sen kanske leverantören fortfarande kan se tidpunkt för kundbeställningen, men jag tror inte de får in alla samtidigt?
Men dom svarar ju att beställningen går till leverantören,nämner ingenting om att beställningen går via "min butik". Då skulle ju det framgå av deras hemsida vilka beställningstider butikerna har,så man kan välja butik därefter.Precis !
Har du otur så dröjer det flera dagar innan "din" butik lägger ordern till leverantören.
Kan man tycka men det är just precis som @Daniel B beskriver det i inlägget ovan som det fungerar.Men dom svarar ju att beställningen går till leverantören,nämner ingenting om att beställningen går via "min butik". Då skulle ju det framgå av deras hemsida vilka beställningstider butikerna har,så man kan välja butik därefter.
Men dom svarar ju att beställningen går till leverantören,nämner ingenting om att beställningen går via "min butik". Då skulle ju det framgå av deras hemsida vilka beställningstider butikerna har,så man kan välja butik därefter.
Det är "i sämsta fall" enligt undersökningen som gjordes för ett antal år sedan. Personen som gjorde undersökningen har på senare tid ifrågasatt sin egen studie.De påstår även att de räddar 38 liv i veckan på sin hemsida. De påstår mycket som inte stämmer.
Det är "i sämsta fall" enligt undersökningen som gjordes för ett antal år sedan. Personen som gjorde undersökningen har på senare tid ifrågasatt sin egen studie.