Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

De senaste vininköpen, diskussioner och tips

v_skogh

Medlem
Blir att dricka Amerikanskt ett tag.
DSC_0388.JPG

Tomas Lindblom

fd Deppodi
Moderator
Ni som har läst mina kommentarer det senaste året vet att jag har sagt att jag håller nere kostnaderna på vinet för att få ihop det till handpenningen.

Nu har jag flyttat.
Vad ska jag nu skylla på?

Det har blivit en del inköp och en del vin, men väldigt lite fritid till att skriva och läsa ikapp här på forumet! Att det var så tidskrävande att byta bostad..

Nu har jag i alla fall provat att handla från andra källor än Systembolaget, och passat på att köpa mina favoriter till jul och nyår!

Hoppas på lite snö så att jag kan få sälja skidor på jobbet nu bara..!

image.jpg
image.jpg

Lite smått och gott inför jul...
91914 Hirsch Vineyards Pinot Noir San Andreas Fault 2012
75530 Quinta do Mouro 2008
99687 Yalumba The Cigar Cabernet Sauvignon
99716 Chateau Montus cuvee prestige 2000
90212 Catena Alta Malbec 2012
76389 Vergelegen Red G.V.B 2007
79226 Umathum Zweigelt 2012
70721 Altos Las Hormigas Malbec Reserva 2013
70815 Erse Etna Rosso 2013
Och några flaskor Marchesi de Frescobaldi Brunello di Montalcino Castelgiocondo 2010 från Winefinder...
Vågar man öppna Montus:en ännu eller ska den ligga ett tag till?

MartinE

Medlem
Utöver årets ranson julöl fick jag med mig följande flaskor från Flaskutlämningen:

100 % Blåbär
Barone Ricasoli Casalferro 2011 (som för övrigt förgyllde måndagskvällen här hemma)
Moutard Cuvée des 6 Cepages 2008
Pol Roger Vintage 2006 x 2
Von Winning Pinot Noir II 2012 (månadens vin - äntligen kom jag ihåg det!)

Mattias Schyberg

Administratör
Utöver årets ranson julöl fick jag med mig följande flaskor från Flaskutlämningen:

100 % Blåbär
Barone Ricasoli Casalferro 2011 (som för övrigt förgyllde måndagskvällen här hemma)
Moutard Cuvée des 6 Cepages 2008
Pol Roger Vintage 2006 x 2
Von Winning Pinot Noir II 2012 (månadens vin - äntligen kom jag ihåg det!)
100 % Blåbär rockar fett om det skall vara alkoholfritt. Mycket bra val!

Toppen