Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deals

Mexikanaren

Medlem
Ska bli spännande att höra om ni får era termometrar levererade. En vän till mig beställde en Murrikka från Bagaren & Kocken som hade gjort samma tavla och missat en nolla, annonsen justerades kort efteråt men han fick hem den och betalade 450 kr istället för 4500. Där snackar vi Deal.
Inte fått min order cancellerad så hoppet lever ännu.
Dock ganska säker på att alla beställningar kommer att rejectas vad gäller termometern

Jag läser på min orderbekräftelse att varan levereras från externt lager 12/06/24, så det gäller spänna av i väntan på att få eller icke.
Läser samma. Och snart har det tagit så lång tid för dem att ta oss ur denna potentiella "prisvillfarelse" att vi med framgång kan hävda Skarin-principen och begära fullgörelse ändå.

Kommer att göra kaos med Tingstad om jag är den ende som får min order hävd.
Tingstad kan ju vara riktiga skojare emellanåt.

En vän till mig som jobbade på en hål-i-väggen-krog skulle beställa en kartong med plåster men råkade fylla i fel varunivå på iPaden vid sin beställning. Sagt och gjort så hade Tingstad ställt en lastpall plåster på lastkajen ett par dagar senare. Den ordern makulerades då inte - det förväntades väl vara en fullt rimlig beställning för en liten restaurang? :D

Last edited:
Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Jag sätter en flaska på att det inte dyker upp några termometrar hos mig

Gurkan19

Medlem
Jag har inte mottagit någon makulering ännu. Beräknas lämna lagret 12/6, gissar dock att man ej kommer ha turen på sin sida, men vem vet...

DR Glas

Medlem
Hade bunkrat för livet ifall det gällde Universal/Bordeuax, de där jättehinkarna från Zalto/Spiegelau är jag inte så förtjust i😜
:D
Jag kände ungefär likadant för Spiegelaus Definition Bourgogne och Bordeuax när glasen var nya. Nu har jag vant mig och gillar dom skarpt på alla vis.
Dessutom tycker jag att Bourgogne Definition står sig väldigt bra mot Riedels pinotglas, Performance och Veritas (OW), i estetik, känsla och prestanda.
För 2 veckor sedan var jag riktigt irriterad över att jag missade Speigelau Bourgogne Definition hos Philipsson för strax under 200 kr per glas.
Nu snubblade jag in på nedanstående länk. Det låter nästan för bra för att vara sant (136,50 kr per glas), men jag beställde och håller tummarna.

https://www.bar-life.se/bourgogne-g...r-ads&utm_medium=affiliate&utm_campaign=22027

Glasen anlände till en lokal butik igår och är nu jämförda med mina gamla glas. Identiska såklart, men jag måste ju testa efter tidigare tråkigheter.
Bra produkt, snabbt och billigt. Ja tack!

:D
Jag kände ungefär likadant för Spiegelaus Definition Bourgogne och Bordeuax när glasen var nya. Nu har jag vant mig och gillar dom skarpt på alla vis.
Dessutom tycker jag att Bourgogne Definition står sig väldigt bra mot Riedels pinotglas, Performance och Veritas (OW), i estetik, känsla och prestanda.
Riedel Veloce Pinot Noir är min favvo för viner som ber om bourgognekupa (och sådant som inte gör det, tycker det mesta blir godare i dem), de är voluminösa men utan jätteutsvängd botten

Sonderlese

Medlem
Nån som fått termometern? Har själv inte fått den men ej heller mail om att ordern makuleras. Har inga förhoppningar ändå men man vet aldrig
Samma här.
Jag har precis kollat lagersaldot på Tingstad och det är fortfarande slut i lager med ingen prognos om när den åter inkommer (grön termometer).
Jag avvaktar tills efter sommaren innan jag hör av mig till dem.

Trådskapare
Jos

Jos

Medlem
Nån som fått termometern? Har själv inte fått den men ej heller mail om att ordern makuleras. Har inga förhoppningar ändå men man vet aldrig
Nope, inget här. Skulle skickats 12e så uppenbarligen blev det inga.

Tomasr

Medlem
Samma här, och den betalning som gjordes vid köpet är nu borttagen. Känns som att en stor del av lagret kommer gå till detta forum om termometern någonsin kommer åter i lager😅

Samma här, och den betalning som gjordes vid köpet är nu borttagen. Känns som att en stor del av lagret kommer gå till detta forum om termometern någonsin kommer åter i lager😅
Såg också att betalningen var borta på min bank men har inte fått nåt mejl om markulering. Och vet inte om pengarna är tillbaka på kontot heller.

Toppen