Kaminen_Magnus
Medlem
Tack för listan Deppodi!Dagens prisförändringar hos systembolaget:
Något intressant?
Beställde 2fl Barolo Boiolo 2011. 48kr rabatt och 96p av Decanter 2016.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tack för listan Deppodi!Dagens prisförändringar hos systembolaget:
Något intressant?
Fyra viner som har bytt pris under de tio senaste dagarna:
Indigène Pascal Jolivet
Nytt pris, 219kr, tidigare 299kr.
Chateau Haut Condissas
Nytt pris 299kr, tidigare 397kr.
La Cuvée le Clos de la Tour
Nytt pris, 299kr, tidigare 378kr.
Château Gaudin
Nytt pris, 279kr, tidigare 358kr.
Oj, minns inte själv vad jag tyckte, vilket är en tydlig indikation på att det inte kan ha varit minnesvärt!Tack för tipset, Deppodi!
Jag har en flaska Indigène, Pascal Jolivet 2013 på min lokala bolag som väntar på sin kompis för att få hämtas ut. Hoppas att det smakar godare än vad Mattias S tyckte i fjol. Det har annars fått några fina vitsord hos vissa kända aktörer. Rabatten var så kraftig, så jag kunde inte låta bli.
Trodde väl inte att det skulle vara så illa att jag skulle få ordvitsa om detta men Prohibition borde vara, just det, prohibited. En sötma lika meningslös som utrört strösocker sliskar ner en oförklarlig blandning av sauv blanc och chard. Charden och dess fat dominerar men störs av sauv blancens utspädda krusbärssaft. Doften är ok (läs behörigt avstånd).Kollikravet stoppade mig där. Satsade på Washington States "Prohibition" och Loirevinet Vallée des Rois.
Kudos!
Ingen rekommendation alltså?Trodde väl inte att det skulle vara så illa att jag skulle få ordvitsa om detta men Prohibition borde vara, just det, prohibited. En sötma lika meningslös som utrört strösocker sliskar ner en oförklarlig blandning av sauv blanc och chard. Charden och dess fat dominerar men störs av sauv blancens utspädda krusbärssaft. Doften är ok (läs behörigt avstånd).
Enligt Systembolagets hemsida går forfarande en av dessa "deals" att beställa, den i fetstil. Jag har testat ifrågavarande vin och bedömde det som lite bistert grönt att dricka ensamt men ett utmärkt matvin.Johan Lidby Vinhandel har just nu bra pris på CdP från Domaine des Saumades, hemliga artikelnummer:
2013 Châteauneuf du Pape Blanc Pris 129 kr art.nr. 7633601 (ord.pris 319 kr)
2014 Châteauneuf du Pape Blanc Pris 129 kr art.nr 7977601 (ord.pris 319 kr)
2014 Châteauneuf du Pape Rouge Pris 199 kr art.nr. 7977501 (ord.pris 319 kr)
Tack för tipset. Jag la en beställning på några flaskor till, tyckte det var alldeles lysande till mat. Som du skrev, inget men smuttar på, ganska grov.Enligt Systembolagets hemsida går forfarande en av dessa "deals" att beställa, den i fetstil. Jag har testat ifrågavarande vin och bedömde det som lite bistert grönt att dricka ensamt men ett utmärkt matvin.
Tack för tipset, Skrutt och thunberg! Det gick att beställa, (två flaskor) och håller tummarna att allt går väl. Bara vetskapen hur liten produktion de har räcker för mig och förra årgången fick bra betyg!Tack för tipset. Jag la en beställning på några flaskor till, tyckte det var alldeles lysande till mat. Som du skrev, inget men smuttar på, ganska grov.
Det gick inte vägen den här gången, tyvärr. Desto bättre var jag förberedd att så skulle kunna hända … Saldot på bolis stämde inte, när jag gjorde beställningen.Tack för tipset, Skrutt och thunberg! Det gick att beställa, (två flaskor) och håller tummarna att allt går väl. Bara vetskapen hur liten produktion de har räcker för mig och förra årgången fick bra betyg!
Det gick inte vägen den här gången, tyvärr. Desto bättre var jag förberedd att så skulle kunna hända … Saldot på bolis stämde inte, när jag gjorde beställningen.
Har ni haft liknande fall nån gång?
https://folkofolk.se har Pasqua Famiglia Amarone della Valpolicella (dolt nr) 75112 som sänkts från 289 till 182 kr
beställde nyss och det gick igenom, få se vad som levereras.
Sorry fick just svar, slut hos leverantören
https://folkofolk.se har Pasqua Famiglia Amarone della Valpolicella (dolt nr) 75112 som sänkts från 289 till 182 kr
beställde nyss och det gick igenom, få se vad som levereras.