Jos
Medlem
Lite för tomt på just Malconsorts i källaren men låter väldigt trevligt!Finns det några andra intressenter för en Malconsorts-provning i september? Tänker 4-6 pers halvblint.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Lite för tomt på just Malconsorts i källaren men låter väldigt trevligt!Finns det några andra intressenter för en Malconsorts-provning i september? Tänker 4-6 pers halvblint.
Jag har lite olika årgångar och producenter, så om plats och datum funkar så kan jag ta med mig någon extra flaska för att kompensera för din uppenbart dåliga inköpsstrategi.Lite för tomt på just Malconsorts i källaren men låter väldigt trevligt!
Oerhört tacksam för det, dagens hjälte!Jag har lite olika årgångar och producenter, så om plats och datum funkar så kan jag ta med mig någon extra flaska för att kompensera för din uppenbart dåliga inköpsstrategi.
Lite för tomt på just Malconsorts i källaren men låter väldigt trevligt!
Den brukar vara bra för pengen. Håller att sparas.Vad tror ni om Domaine Faiveley Mercurey La Framboisière Monopole 2019 som kommer på TS på tisdag 17 aug?
Har 16 och x2 19 hemma av Vriondot som släpptes på webben häromveckan. Kanske korka upp 16 snart?Marc Morey gör riktigt bra viner. Oj dom kostade visst 700 … men bra viner ändå
Klart under 600, men det är gott ändå:En smula long shot... men prövar!
Är så fruktansvärt sugen att testa mer vit bourgogne i den humana prisklassen (upp till 600kr) och upplever fokus varit på Pinot i tråden - hit me med era favoriter!
Christophe Cordier, J.A Ferret, Chateau Fuissé är solida producenter som verkligen är värda att testa.En smula long shot... men prövar!
Är så fruktansvärt sugen att testa mer vit bourgogne i den humana prisklassen (upp till 600kr) och upplever fokus varit på Pinot i tråden - hit me med era favoriter!
+1. Tycker det här har presterat riktigt fint varje gång hag druckit det.Klart under 600, men det är gott ändå:
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/cote-de-beaune-les-pierres-blanches-7460201/
Kolla på Saint-Aubin från producenter som Marc Colin och Hubert Lamy. Joseph Colin ska bara bra också men inte provat. Rully från Dureuil-Janthial har jag inte heller provat men alla verkar halvt lyriska.En smula long shot... men prövar!
Ett litet tips på habil vit vardagsburg. Tryffelsvinet sänkte just priset från 189:- till 159:- efter att i våras ha sänkt priset från 199:-. De måste sitta på ett stort lager... Långt ifrån lysande eller magisk men mycket vin för pengen och komplett frånvaro av korkskruvsångest.
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/macon-ige-7480801/
Desjourneys, Dureuil Janthial, David Moret har viner under 600 som är kanongott. Sen är ”vanliga” Pouilly Fuisse från Valette riktigt trevlig, 2 år på fat och sen 2 år på tank är väldigt seriöst för 400 spänn. Bouchard gör en hel del också som är riktigt bra i prisklassen, deras Meursault för drygt 300 spänn är bra Bang for the buck även om man får lite mer hos domänvinet Le Clous, också Meursault, för en hundring till.En smula long shot... men prövar!
Ett litet tips på habil vit vardagsburg. Tryffelsvinet sänkte just priset från 189:- till 159:- efter att i våras ha sänkt priset från 199:-. De måste sitta på ett stort lager... Långt ifrån lysande eller magisk men mycket vin för pengen och komplett frånvaro av korkskruvsångest.
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/macon-ige-7480801/