Old Sparky
Medlem
Nope, inte i den här kärleksaffärenDelad glädje är väl dubbel glädje 🫶
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Nope, inte i den här kärleksaffärenDelad glädje är väl dubbel glädje 🫶
Vad har hänt?Nån mer som blivit ombedd om att lägga om sin order pga felaktigt pris?
Verkar som Vinunic inte kan svensklagstiftning och systembolagets jurister ska prata med de
Ah! Stor skillnad i pris?Felaktigt pris (förra årets pris låg tydligen inne i deras system) bara det att ordern är accepterad både från mitt o deras håll vilket gör att ett avtal är ingånget.
Något vinunic nu vill häva för att få in mer pengar
Jodå, exakt samma på en LT. Tror dock det blir svårt att bestrida och straffar sig i framtidenNån mer som blivit ombedd om att lägga om sin order pga felaktigt pris?
Verkar som Vinunic inte kan svensklagstiftning och systembolagets jurister ska prata med de
Hur menar du då? Vinunic rår väl inte för att vi har ett monopol?Ne mest en princip sak o ännu viktigare kan jag känna i o med att vi har ett monopol.
Ca 5 %
Samma hände mej…Nån mer som blivit ombedd om att lägga om sin order pga felaktigt pris?
+1, fattar inte alls diskussionen. Årets (korrekta) priser stod både i det initiala mailet och allokeringsmailet - vill man tjafsa med Vinunic för en sån struntsak så kan man nog räkna med allokering därefter.Förstår inte riktigt problemet. Det framgår tydligt av mailet vilka priser som gäller för den specifika årgången. Att sen Vinunic eller systembolaget prissätter fel i offerten är tråkigt men fel kan uppstå. Jag skulle vara väldigt restriktiv med att framföra klagomål och än mindre driva någon form av ärende gentemot importören. Den som väljer att göra det och gärna vill dricka DRC eller Sassicaia i framtiden kan nog räkna med att få inhandla dem på andrahandsmarknaden istället för på allokering hos Vinunic.
Ingen tvingar dig att köpa något, varesig på ICA eller via Vinunic. Sluta gnällDet handlar om större saker än pengar.
Vad hade vi haft för aamhälle om ingånga avtal hela tiden skulle brytas upp för att ett företag vill ha mer betalt?
I DRC problematiken finns absolut just problrmet i att bli "stämplad" som bråkstake hur mkt rätt man än har.
Det är inte min ensak att se till att företag har "rätt" pris.
Lika lite som om ICA har fel pris på en annonsvara.
Agree to disagreeIngen tvingar dig att köpa något, varesig på ICA eller via Vinunic. Sluta gnäll
På Ica går de 99% av gångerna med på att ge de lägre priset om det är felskyltat i affären dock. Jag kan hålla med principiellt om att det skriftliga avtalet borde gälla men kommer inte bråka om det.Ingen tvingar dig att köpa något, varesig på ICA eller via Vinunic. Sluta gnäll
Haha vi tar internationellt pris@Gladekocken vill du inte ha dina DRC för det är fel pris, tar jag dem gärna till det nya priset
Överväger detta nästan, det blev ju 800kr ”dyrare” för mig #kränkt@Gladekocken vill du inte ha dina DRC för det är fel pris, tar jag dem gärna till det nya priset