This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Kostjan skrev:Är det fler än jag som tycker att Johans gåsleverterrine borde bli ett stående inslag på vininfernos
Det va klass på den Johan
haha tack ni är alldeles för snälla!CH skrev:Det var fantastisk. Borde nog lagt en röst på den.
johan1279 skrev:haha tack ni är alldeles för snälla!
Men kul att ni uppskatta den ;D
vintomas skrev:Förresten, inte ett enda korkat eller i övrigt defekt vin!!! Nu ska man ju inte vara vidskeplig, men när jag öppnade min Yquem som flaska nummer 23 av 24 var jag faktiskt lite orolig över att det nog måste komma ett defekt vin i en så här stor uppställning av sagolika viner.
CH skrev:Får även tack Anders som visade prov på sin otroliga erfarenhet.
Är det en Cuvee? Nej
Är det en Bdb? Nej
Är det en BdN? Ja
CH skrev:Får även tack Anders som visade prov på sin otroliga erfarenhet.
Är det en Cuvee? Nej
Är det en Bdb? Nej
Är det en BdN? Ja
Kostjan skrev:Tack alla för igår
Och tack Segolas för lokal/hem och även lite glas.
Alltigenom en mycket trevlig kväll
Det som dracks va följande:
Leclapart alchimiste 2006
Bollinger LGA 199
Selosse Substance deg 2008
Selosse Substance deg 2007
Krug GC deg 2002
Raveneau Les forets 2004
Dauvissat Les forets 2011
Fontaine-gagnard C-M La Romanee 2008
Lucien le moine C-M Caillerets 2008
Chateau Bahans Haut-brion 2005
Penfolds Magill estate 2007
Mas de Boislauzon Quet 2010
Taylors Vintage port 1985
Det som stack ut mest för mig var Krug, Fontaine-Gagnard och le Moine. Min slutsats efter gårdagen är att jag har för lite vit Bourgogne (utanför Chablis) och att jag borde köpa Krug GC och glömma/gömma dem många år. Leclapart var väldigt speciellt och kul att ha testat men inget jag kommer att köpa, Boislauzon var ingen höjdare och det var alla överens om.Anders Landström skrev:Trevligt lista med bra balans. Låter som ni hade en riktigt bra kväll. Vilka viner stack ut?