Mattias Schyberg
Administratör
Jag gillar glaskorken, men den anses väl inte vara direkt bra för lagring. Känns trevligt och lite exklusivt i vilket fall. Perfekt att återförsluta utan att det känns lika billigt som skruvkorken. (har dock inga problem med skruvkork i övrigt).Vi vet att det finns lite olika varianter, natur-kork, plast-kork, skruv-kork som brukar vara det vanligaste exempel att försluta en flaska.
Idag provar vi den här, sambon vill ha en ny konsumtions rosé, men till min förvåning ser jag denna glas med plast-gummi material som tätar, jag har svagt minne att jag sett den förut, men kommer faktiskt inte ihåg, någon av er som har några minnen eller erfarenheter.
Den passar för övrigt till andra flaskor och går att återanvända som försluttning och lätt att få av och på, vilket var positivt.
Rosén heter Acheter Miraflors, franskt, på magnum och beställd via Vinatis länk här.
Tips på andra förslutningar ni har sett vore även intressant, och även om den varit lagrad en längre tid, natur kork är ju förekommande mestadels, men gärna erfarenheter med plast-kork och skruv-kork vore uppskattat.
Visa bifogad bild 2401
Visa bifogad bild 2402