Mumma. Är sucker för belgisk öl och denna ligger högt upp bland favoriterna. Jäst, citrus, honung, närmast en nötighet men framförallt en snygg balans av allt som leder till klunkvänlighet som bara den.
Och förstås koriander
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Mumma. Är sucker för belgisk öl och denna ligger högt upp bland favoriterna. Jäst, citrus, honung, närmast en nötighet men framförallt en snygg balans av allt som leder till klunkvänlighet som bara den.
Vilken härlig samling öl du har, Johan L!Visa bifogad bild 20532
I väntan på att öl- och vinkällaren blir bygd packade jag häromdagen upp ölsamlingen på provisorisk plats i källaren. En flaska Avery Hog Heaven råkade studsa i backen så att kapsylen började pysa, så det var ju bara att sätta en stopper på den, langa in i kylen och dricka upp senare samma kväll. En aning omskakad så sedimentet var upprört men gott ändå.
Vilken härlig samling öl du har, Johan L!
Själv har jag inte en enda flaska eller burk just nu, men jag kanske överlever ändå.
Gillar mest trappistöl och bland det bästa som går att köpa genom bolis är Rochefort 10. Man måste dock köpa en hel låda, men det kommer räcka ganska länge. Synd att Rochefort 8 har så otroligt mycket kolsyra i sig, så att det stör totalupplevelsen. Går nästan inte hälla alls i glaset. Kan det vara ett misslyckande på något sätt av tillverkaren, eller varför är det så?
Visa bifogad bild 20532
I väntan på att öl- och vinkällaren blir bygd packade jag häromdagen upp ölsamlingen på provisorisk plats i källaren. En flaska Avery Hog Heaven råkade studsa i backen så att kapsylen började pysa, så det var ju bara att sätta en stopper på den, langa in i kylen och dricka upp senare samma kväll. En aning omskakad så sedimentet var upprört men gott ändå.
Kul med så många spontanjästa öl också! Är Cantillon-flaskorna köpta på plats eller via internet? Mina som är köpta därnere är slut..
Jag har på sistone druckit en del kriek och framboise med stor behållning och tänkte att jag borde testa lite Geuze.
3 Fonteinen Oude Geuze ska vad jag har läst mig till vara bra. Finns det någon annan på SB som jag borde testa?
Jag tänkte rekommendera något helt annat: flamländsk suröl. Typ allt som Rodenbach släpper (Alexander, Caractere Rouge, Vintage etc) och liknande. En underskattad stil av suröl.Jag har på sistone druckit en del kriek och framboise med stor behållning och tänkte att jag borde testa lite Geuze.
3 Fonteinen Oude Geuze ska vad jag har läst mig till vara bra. Finns det någon annan på SB som jag borde testa?
Inte så tjockt på fasta sortimentet men kommer med viss regelbundenhet på tillfälliga. Hanssens oude geuze finns kvar på en del bolag från ett släpp. Syran är inget att leka med vilket är något av deras signum. Omeprazol rekommenderas. Köpte en till och la undan för att se vad som händer med lite tid på rygg.
Jag tänkte rekommendera något helt annat: flamländsk suröl. Typ allt som Rodenbach släpper (Alexander, Caractere Rouge, Vintage etc) och liknande. En underskattad stil av suröl.
Jag har på sistone druckit en del kriek och framboise med stor behållning och tänkte att jag borde testa lite Geuze.