Finewinedude
2024 - Låter saker och ting vara osagt
Det var Vinunic som hade den men när jag skulle beställa i förrgår så var den slut.Jag är dålig på PI, gillar Montus och vill ha '14 (som jag inte har). Vem säljer den?
:/
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det var Vinunic som hade den men när jag skulle beställa i förrgår så var den slut.Jag är dålig på PI, gillar Montus och vill ha '14 (som jag inte har). Vem säljer den?
Om du tar dig till Tokyo kan vi dricka 2014 så mycket du orkar. Förhoppningsvis lite annat ocksåJag är dålig på PI, gillar Montus och vill ha '14 (som jag inte har). Vem säljer den?
お願いします。I might just hold you to that
Låter som en referens-pinotVisa bifogad bild 25495
2017 Bouchard Père et Fils Beaune 1er Cru Grèves Vigne de L'Enfant Jesus
Äntligen en ordentlig Pinot i glaset . Fantastiskt trevlig doft, ett myller av olika former av röda bär och jordighet. Härlig fräsch energisk struktur, läskande syra och rödbärigheten hänger kvar i finishen. Härligt vin.
Vad skulle du säga om mognadstakten/drickfönster på Kitty?Visa bifogad bild 25507
2015 Delas Frères Crozes-Hermitage Domaine des Grands Chemins
Denna skulle en köpt lådvis med flaskor av. Den är onekligen smaskig! Men… jag tycker tanninstrukturen är lite klen och minns vinet som tätare med bättre intensitet. Flaskvariation?
Har druckit 3-4 flaskor tidigare som alla varit väldigt goda. Har inte druckit den i andra årgångar men förmodligen så är den ett bra exempel på årgångens storhet.
2016 K Vintners Syrah Motor City Kitty Oldfield-Boushey Vineyard
Öppnade denna i torsdags och tyckte den var kanon. Idag är den fortfarande ganska bra men har tappat energi för att riktigt väcka intresse. Betydligt fläskigare i stilen än nordrhonsk syrah men ack så smaskig!
Tror nog att du kan få bättre svar av någon annan eftersom mina erfarenheter av amerikansk syrah är ganska begränsad och när det gäller just MCK så har jag bara druckit den i årgång 2016.Vad skulle du säga om mognadstakten/drickfönster på Kitty?
Jag hittade en 2015 igår när jag inventerade vinkylarna (en övning som tog typ 3ggr längre än jag trott). Sist jag drack den var 2019 men tyckte då att den var väldigt knuten.