StefanAkiko
Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Dricker ukraisk meritage i afton.
Galet bra!
Min flaska är med liten ålder, från 2016, men fortfarande väldigt ung. Vineriet är uppenbarligen mycket seriöst för det här är åka av!
Senaste årgången av detta vin kostar 9,90 BGN, dvs ca 58kr flaskan direkt från vineriet…
Som alla vet: Årgång 2016 i Bulgarien bjöd på optimala förhållanden, vilket tydligt avspeglas i detta vin. En absolut pärla, därför jag känner mig trygg i ett starkt betyg på 92p. Samma betyg jag tidigare givit storheter som 2003 Ducru Beaucaillou och 1970 Chateau de Pommard. En flaska att minnas, och för de som vågar, en att åldras ytterligare.
Om man tittar in i deras webshop ser man bla:
Jag är både biten, sugen och nyfiken på mer av vad de har att erbjuda. Hoppas finna en leverantör i Japan…
Galet bra!
Min flaska är med liten ålder, från 2016, men fortfarande väldigt ung. Vineriet är uppenbarligen mycket seriöst för det här är åka av!
Senaste årgången av detta vin kostar 9,90 BGN, dvs ca 58kr flaskan direkt från vineriet…
2016 Logodaj Winery Selection CS, CF & Merlot, 92p
En uppenbarelse från Bulgariens terroir, Logodaj Winery Selection Meritage 2016, övertygar med en överraskande och komplex portfölj av dofter och smaker. Mörkröd färg, en doft av rökig CS och plommonrik Merlot inleder upplevelsen. På gommen avslöjar vinet en förbluffande balans mellan robusta, ändå diskreta tanniner och en rik fruktighet, med en struktur och syra som speglar de finaste, mest välpolerade exemplaren av meritsge från Toscana och Bolgheri.Som alla vet: Årgång 2016 i Bulgarien bjöd på optimala förhållanden, vilket tydligt avspeglas i detta vin. En absolut pärla, därför jag känner mig trygg i ett starkt betyg på 92p. Samma betyg jag tidigare givit storheter som 2003 Ducru Beaucaillou och 1970 Chateau de Pommard. En flaska att minnas, och för de som vågar, en att åldras ytterligare.
Om man tittar in i deras webshop ser man bla:
Jag är både biten, sugen och nyfiken på mer av vad de har att erbjuda. Hoppas finna en leverantör i Japan…