Foodcoma
Medlem
En helg i Nebbiolos tecken, den ena i flörtig och väldigt stilig kostym och en mer koncentrerad och pepprig.
Visa bifogad bild 30278
Giuseppe Rinaldi Langhe Nebbiolo 2020 Otroligt elegant i både doft och smak, kan inte riktigt hitta några förbättringspotential i denna Langhe Nebbiolo, man får exakt det man förväntar sig av ens producent instegs Nebbiolo - fin frukt, allt känns tillrättalagt. Glad jag lyckades köpa ett gäng falskor och få följa detta.
....
Trediberri Rocche dell' Annunziata 2019- först vid direkt öppning upplevde jag att syran i vinet var lite för påtaglig för att inte riktigt släppa fram frukten men med luft så trädde frukten fram. Frukten är koncentrerad och går mer åt det mörka hållet och tanninerna är väldigt fina men ändå påtagliga. Lång och djupt slut med en hel del pepprighet. Öppna flaskan mest för att se ifall man vill köpa på sig något av webbsläppet som kommer av just detta vin och ser verkligen potential och det är mycket vin för pengarna men tror det mår bäst av 3 till 5 år på rygg för att visa sitt bästa jag.
Visa bifogad bild 30279
Mycket uppskattad recension på treddiberin då jag har den i sikte på websläppet