Mattias Schyberg
Administratör
Låter rimligt. Jag hittade nästan inga mognadstoner i doften. Tyckte vinet hade en fantastisk balans, som säkerligen har mycket kvar att ge. Tror den skulle klara, och bara bli bättre av ytterligare 5-7 års lagring.
Ens personliga smak får ju avgöra om man vill ha den ung med lite ålder, eller åldrad med lite spänst kvar.
Hade också varit kul att dricka din flaska tillsammans blint vid ett annat tillfälle. Själv så drack jag den oblint så de blinda vinerna fick avsevärt mer av mitt fokus. För mig vad det massor av kraft i extremt återhållen stil. Även om jag hatar uttrycket, så kan jag tänka mig att det var lite väl tajt, dvs slutet. Men jag spekulerar. Publikt var det inte.Kan bara hålla med @ChristianB : vilken schysst provning som herrarna @Matlen och @Grapeskull hängivit sig åt. Mums kardemumma!
Min fråga rör Priorat-vinet. Har druckit detta vin tidigare, en 2005:a i fjol. Den var förfärligt ung, men jag föll pladask för dess rena uttryck och återhållna soliga uttryck med bra suror och rejäla tanniner.
Var på åldersskalan hamnar 2007:an?
Jag råkar ju vara så oförskämt turlig att jag innehar en flaska av detta elixir. Fick en av brorsan, och vill ju tajma in förtäringen rätt! Nästa år? Om 10 år? Om 25 år?
Som sagt, låt oss dricka det tillsammans i framtiden, det hade varit kul.