Mattias Schyberg
Administratör
Helt sant, tycker själv sällan att det är så kul med sånt som alla andra gillar oavsett hur bra det kan vara. Man vill ju vara unik.Håller med dig! Är alldeles för trött för att göra några större utlägg men jag kan väl iallafall säga att EN av anledningarna tycks vara att det är för vanligt. Det är inte tillräckligt "unikt" och "subkultiverat"(?), finner inte de rätta orden, är för trött haha . Det är ju ett Svensson - vin. Publikt.
Jag minns när man var lite yngre och fick nys om en ny artist/band som man tyckte var så fruktansvärt bra, ingen hade hört talas om dem och man kände sig lite speciell när man pratade om dem och lät folk lyssna. En månad senare visste alla vilka/vem de var och helt plötsligt så tyckte man inte att de var så bra längre. De var för populära. Eller som min svåger, som är en renodlad friluftsmänniska som vandrar i fjäll och skog flera gånger om året. För 5-6 år sedan var varumärket "Fjällräven" det ända han använde. Det var the shit! Idag går vart enda hipster runt med en konken väska och en Fjällräven jacka och helt plötsligt har han slutat köpa saker av märket och kallar det för "Fjollräven". Nu är det andra lite mer okända varumärken som gäller. Sen har man ju såklart olika tycke och smak, man måste ju inte tycka om Amarone viner. Vet inte om jag gör mig förstådd, jag kanske bara svamlar hehe!
Dags att sova, en hård arbetsdag väntar!