This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Anders Landström skrev:Drack en Delamotte 2002 igår på Djuret. Oväntat mogen, lite smörig men jag upplevde dosagen som lite hög. Försökt finna dosagen på den men inte lyckats. Någon som vet?
chambertin skrev:
Den har jag i källaren en del av men tycker nog att tanninerna inte biter så mycket numera.
Det är dock ett underbart vin i min gom som jag tycker platsar väl in på en stark andraplats bakom Conternos "Colonello" -01.
Har dock inte smakat Conternos "Gran Bussia" från -01 men av dom andra årgångarna jag provat så brukar jag gilla "Cicala" och "Colonello" bäst. Fantastisk bra Piemonte-producuent för övrigt med idel starka kort.
Guayabera skrev:2009:an har det gått en låda av hemma hos mig. En ruggigt bra Bourgogne Rouge och bevis på att det finns bra Bourgogne som kostar nästan ingenting alls (speciellt om man undviker haussade SS-priser...). Det får bli påfyllning av 2010:an som egentligen är en årgång mer i min smak.
Elvis skrev:Chateau Pape Clément 2004. Korken blev bara smulor vilket aldrig är särskilt kul men vinet var i utmärkt skick. Inte lika fantastisk som 1998:an som jag drack i våras men mycket bra. Enorm koncentration, tobak, grafit.
Anders Landström skrev:Du får byta korkskruv. Min nya leksak som förstående flickvän köpte på 1CRU. Funkar fantastiskt bra på lite murkna korkar.
Var fick du tag på den?SUPRA skrev:Pol Roger 2004. Lite av en besvikelse, jag tycker NV är utmärkt och den här kändes inte så värst mycket bättre. Missförstå mig inte, den var inte precis äcklig men hellre kvantitet i kvalitet om jag fick välja igen.
Gurto skrev:Grossot, Chablis Premier Cru Vaucoupin, 2009 ... Doftar citrus, päron, gula äpplen, rostade fat, brynt smör, nötighet, rökig mineralitet och lite stalltoner. Smakmässigt vettig koncentration, krämigt/nötigt och tillräcklig syra.
Bra och i mitt tycke relativt nötig Chablis, trots att endast 1/3 ska vara lagrat på barriquer, äldre sådana dessutom.
Systembolaget:magnum skrev:Var fick du tag på den?
SUPRA skrev:
Anders Landström skrev:SB funkar inte får våra utlandssvenskar
Keen skrev:Keller Frauenberg Spätburgunder 2010
Gaja Barbaresco 1964
Bouchard La Romanée 1976
Lucien Le Moine Romanée St Vivant 2007
Egon Müller Scharzhofberger Auslese 2010
Chateau Riussec 2001
Anders Landström skrev:Fantastisk middag i helgen. Anteckningar kommer senare. Svårt att plocka kvällens vin men Charles Heidseck, Haut Brion Blanc 01 samt
Latour 82 var lite mer.
Kvällens viner:
Selosse Le Bout du Clos
Leclapart l'Apotre 05
Paul Dethune blancs de blancs
Winston Churchill 99
Clos des Goisses 96 (Magnum)
Krug 88
Charles Heidseck 81 (Magnum)
Haut Brion blancs 01
Domaine de Chevalier blancs 01
Mouton Rotschild 82