gece
Man vänjer sig.
Vem vet, det kanske bara var en rotdag?Om Bannockburn var så oförlåtande som ung kanske jag ska revidera mina planer på att öppna en av mina beställda block 3 i vår?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vem vet, det kanske bara var en rotdag?Om Bannockburn var så oförlåtande som ung kanske jag ska revidera mina planer på att öppna en av mina beställda block 3 i vår?
Vem vet, det kanske bara var en rotdag?
Hon är ur en objektiv synvinkel en fantastisk person i vinvärlden.Sparar i citatet och använder någon gång då jag ondskefullt vill få dig att framstå som en stor beundrare av burgundiska viner
Om jag gräver ner ett tuggben fyllt med orkidénäring i snön och offrar en flaska Morbergs Cab till Bacchus samma dag som jag ska dricka Block 3, tror du den blir mer förlåtande och öppen då?
Såja, såja.
Andas djupt och öppna tålmodigt något annat istället.
Håller med om att Prephylloxeran är outstanding även om jag tror att den börjar nå sin fulla potential tidigast om tio år. Har en flaska kvar och den ska jag hålla hårt i.Övade på att känna olika kvalitetsnivåer från samma producent i går. Behöver öva mer. Kör en vända till ikväll. Någon som har någon favorit ? Prephylloxeran är ju outständing bäst pga komplexiteten. Etna Rosson känner man är enklast. De två i mitten har jag lite svårt att beskriva skillnaderna på ...
Visa bifogad bild 3390
Vi är inte ute så ofta och har därför inte jättekoll på vinbarerna i Stockholm, men 19 glas tycker jag är riktigt trevligt med mycket engagerad och kunnig personal. Tyvärr som på alla ställen ganska rejäla påslag, men gissar att det är enda sättet att få ett en vinbar att gå runt. Vad tycker ni andra Stockholmare om stället?Gick förbi det stället i lördagskväll. Tanken var att vi skulle stanna till där, men det såg ganska tomt och tråkigt ut på håll. Men nu när jag läste din post så blev jag till viss del fylld av ångest över att vi inte gick in. Får se till att stanna där nästa gång jag är på stan!
Tycker att de alla var slutna, inte mycket intensitet alls och massor med rostade toner. Hittade väldigt lite frukt. Det var egentligen bara i phylloxeran som frukten var hyfsat tydlig tycker jag. Körde en ny likadan flight i lördags och lät glasen luftas ett antal timmar men med samma resultat. Liten intensitet, massor med rostade toner och väldigt lite frukt. Gogglade ju runt en del efter första flighten och fick lite träffar på den man som skapat vinerna och han är tydligen lite kontroversiell och av vissa ansedd att lusa ner vinerna med för mycket ny ek. Jag vet inte om jag blivit influerad av det jag läst och missar aromer/smaker pga det. Alternativt har de gått in i någon tunnel. Det tredje alternativet, som är mycket intressant, är att min coravin på något vis påverkat vinet negativt. Dessa flaskor coravinade jag första gången någon gång i somras så de har alltså haft mindre innehåll i ca ett halvår. Har dubletter på flaskorna så det vore spännande att plocka upp lite vin ur de jag inte accessat för att jämföraHåller med om att Prephylloxeran är outstanding även om jag tror att den börjar nå sin fulla potential tidigast om tio år. Har en flaska kvar och den ska jag hålla hårt i.
Tyckte även Guardiolan var riktigt bra men även den tyckte jag nog skulle behöva några år för att komma i balans och lugna ner de tuffaste tanninerna... Deras Santo Spirito har jag inte druckit men hoppas på att hinna ner till Sicilien igen i vår och försöka få till ett besök hos "Terre Nere".
Gillar't, men det ligger i fel ände av "Stockholm Walk of Wine" (19 Glas -> Burgundy -> Gaston -> Eriks Vinbar) och jag hamnar aldrig riktigt där. Många lite "roligare" (i kontrast till ”klassiska") viner. De har ju också en massa Winemaker's Dinner där som jag konsekvent misslyckas att anmäla mig till.Vi är inte ute så ofta och har därför inte jättekoll på vinbarerna i Stockholm, men 19 glas tycker jag är riktigt trevligt med mycket engagerad och kunnig personal. Tyvärr som på alla ställen ganska rejäla påslag, men gissar att det är enda sättet att få ett en vinbar att gå runt. Vad tycker ni andra Stockholmare om stället?
Om du offrar en flaska Morberg i Bacchus namn så lär Bacchus straffa dig med rotdag i 100 dagar och 100 nätter.Om jag gräver ner ett tuggben fyllt med orkidénäring i snön och offrar en flaska Morbergs Cab till Bacchus samma dag som jag ska dricka Block 3, tror du den blir mer förlåtande och öppen då?
Om du offrar en flaska Morberg i Bacchus namn så lär Bacchus straffa dig med rotdag i 100 dagar och 100 nätter.
Louis Roederer Blanc de Blancs 2008. Tog med till restaurang Providence här i Los Angeles där korkavgiften ligger på 30 dollar. Jag tar nästan alltid med en flaska champagne när jag går på restaurang här.
Ung förstås men fullt njutbar redan nu. Min fru var stormförtjust - hon älskar (ung) champagne i den här stilen. Önskar att jag hade ett par lådor oåtkomliga i min svenska källare... Jag får trösta mig med mina två lådor Roederer Rosé 2008 på magnum i samma källare.
Det är en otrolig trio årgångsviner Roederer har släppt från 2008 (vanliga brut, rosén och bdb)!
Har du någon uppfattning om hur vanligt det är med BYOB-restauranger i USA kontra Sverige?
Älskar Gruaud Larose, men dom behöver 20 år för att bli folk av.- Ch Gruaud Larose -85
Fortfarande ordentligt vitalt och inte i närheten av att vända nedåt med bra frukt, hög syra och en smak som "just kept on going".
Sjukt bra!