StefanAkiko
Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Nuet... Som ett långt snöre med en guldring på. Vårt medvetande är som guldringen som flödar längs snöret och ALLA nu är lika mycket nu. Brukar fundera över det ssk då jag är bakis: VARFÖR bestraffade jag mig själv i nuet (igår) med att förstöra mitt detta nu?Kan nästan tänka mig att nappa på din plan OM jag inte vore så jäkla kortsiktig och fullmatad av nuet - dessutom OM jag någon gång kunde hålla i slantarna tillräckligt länge för att skaffa adekvat vinförvaring istället för att lägga dem på vin, kvinnor (min fru) och mat.
Jag är hopplös...
Samtidigt blir jag glad åt att jag i mitt nu (för några år sedan) lade undan några goda flaskor vin till mitt nu (om några dagar). Mycket glad tom. Rent av tacksam mot min insikt av nu, redan då.
Ergo: eftersom du lever i nuet, och älskar dig själv, så är det väl ju självklart att i detta nu lägga undan viner till ditt detta nu, om några år. För det nuet kommer ju, vare sig du vill det eller inte (eller kwalm å). Och då ditt nu tillryggalagt också denna resa i ditt nu, kommer du inte tycka sämre om vin, och samtidigt fyllas av djup tacksamhet!
Om man inte förstår "nuet" på detta vis blir det bara ett kortsiktigt och inkonsekvent leverne.
Eller?
Nu flyyyyyger jag!
Last edited: