This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jo, bra vita Rhôneviner kan vara fullkomligt sublima OCH tyvärr också orsaka fattigdom hos köparen.Vad har jag sagt om lagrad vit Rhone?? Det är fanimej briljant.
2010/2011 La Fontaine från Grand Veneur (100% Roussanne) rockar i min gom och till 1/2-1/3 av priset för en anständig vit Bourgogne.Du kanske har några tips på när vita Rhônare rockar så hårt i kombon tilltugg-vin att inget annat slår combon på fingrarna?
Låter utmärkt! Taget!2010/2011 La Fontaine från Grand Veneur (100% Roussanne) rockar i min gom och till 1/2-1/3 av priset för en anständig vit Bourgogne.
Finns säkert bättre viner att uppbringa för pengar men den det här duger fint och ger en ny upplevelse vg vita fatade viner.
Bjuder på en nästa gång du passerar Götet.
Drack en för ett tag sedan till Slätvar och en örtig krämig sås. Sublimt ! ( Bourgogne-ersättare alltså )Låter utmärkt! Taget!
Har du några tips på maträtter där dessa viner rockar bättre än andra?
Lät jädrarns gött...Drack en för ett tag sedan till Slätvar och en örtig krämig sås. Sublimt ! ( Bourgogne-ersättare alltså )
Inte de lättaste att kombinera (blir ofta fel pga klen syra) men det finns några säkra kort i de asiatiska köken.Låter utmärkt! Taget!
Har du några tips på maträtter där dessa viner rockar bättre än andra?
2011, Waterford Estate, Cabernet Sauvignon (Länk här) 83p
Fylligt, mjukt, fruktigt, typiskt Cabernet, svartvinbär & doft av skogsbär. Ett ganska enkelt vin i förhållande till priset. Allting är på plats, det är välgjort, men det är ingenting som är fantastiskt. Kommer inte att köpa igen.
Ja, just det ja. Testade också Borgogno igår, dock barberan som stod där bland små partier för en blyg summa pengar...Borgogno Selezione
Tror nog de flesta noterat detta vin som nyligen släpptes. En blandning av Nebbiolo från unga och fullmogna årgångar och det märks. Vinet smakar gammalt och ungt på samma gång men speciellt komplext är det inte. Ett trevligt vin man nog dricker idag. Prisvärt är det inte direkt.
Ung eller väldigt ung?Visa bifogad bild 3595
Känner man sig lite joggens vessen så botar man med Bordeaux! Kvällens skönhet heter Cos d'Estournel och är en 2006:a. Typisk St Estephe i doft och smak säger mina doft- och smaksinnen
Ung! Elegant med goda fat men inte mycket till mognadstoner än. Nästa flaska ska bli kul att prova om så där en 7-8 år. Jättegod idag men lite mer mognadstoner kommer bara göra den än bättre.Ung eller väldigt ung?
Hoppas det var billigt.Första IKEA-vinet rätt i slasken: FY FAAAN!
Är det någon som har tillgång till laboratorieutrustning som vill mäta nivåerna av mögelderivat i detta, så kan jag frysa in ett par prov.
2013 Domaine Azan Vin de Pays de l'Hérault Spirit of Nature, 50p
IKEA
危ない!飲まないで下さい!体に悪いです。カビの味。
Warning! Don't drink this! Taste of mould! May give you cancer!
Bought at IKEA. This is a terrible wine with the taste of mouldy fruit and mouldy bread. Cannot possibly be considered suitable for ingestion. DANGER DANGER ! ! !
Du anade inte det innan du handlade vin på en möbeljätte?Första IKEA-vinet rätt i slasken: FY FAAAN!
Inser jag borde ha fryst in ett prov så att någon kan analysera och VARNA IKEA från att sälja det och istället tjäna pengar på att stämma vinmakaren.
2013 Domaine Azan Vin de Pays de l'Hérault Spirit of Nature, 50p
IKEA
危ない!飲まないで下さい!体に悪いです。カビの味。
Warning! Don't drink this! Taste of mould! May give you cancer!
Bought at IKEA. This is a terrible wine with the taste of mouldy fruit and mouldy bread. Cannot possibly be considered suitable for ingestion. DANGER DANGER ! ! !