Mattias Schyberg
Administratör
Jädrar, det går fort att få pekpinne från ditt håll när det gäller Champagne! Man kan ju nästan tro att du bor och andas i Champagne.Gör Roederer en NV Rose?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jädrar, det går fort att få pekpinne från ditt håll när det gäller Champagne! Man kan ju nästan tro att du bor och andas i Champagne.Gör Roederer en NV Rose?
Var inte menat som nån pekpinne, var mer orolig för att helt ha tappat kollen!Jädrar, det går fort att få pekpinne från ditt håll när det gäller Champagne! Man kan ju nästan tro att du bor och andas i Champagne.
Du kan pusta ut nu.Var inte menat som nån pekpinne, var mer orolig för att helt ha tappat kollen!
Vad fick din bättre hälft att såga? Var det stalligheten och mognadstonerna eller de faktum att det är ett något "lättare" vin utan mycket frukt?2001, Faustino I Gran Reserva (2678)
Igår blev det äntligen dags för mig att prova detta vin! Smak av körsbär, vanilj och fat. Lång eftersmak. Relativt lättsamma tanniner, men med ett torrt avslut. Ett trevligt vin som kommer att passa till många tillfällen! 88p
Får dock vänta lite med fler inköp av dessa då min bättre hälft sågade vinet.
Låter avancerat. Lite tillfälligt less kanske? För lite Barolo?Har haft lite jobbigt med vindrickandet på senare tid. För mycket, för lite, för billigt, för dyrt, för svårt, för osäker...
2011 Saronsberg Shiraz - mörka söta bär, hallon, lite små pepprigt, fungerade utmärkt till T-Bone steak. Mycket bra som vanligt.
Till din tjänst!Hur bra är mycket bra översatt i poäng tycker du? eller gärna fler ord. Drack vinet själv för ett tag sen och alltid kul att se och jämföra vad andra tycker
2011 Saronsberg Shiraz är en riktigt trevlig Syrah. Ganska mycket fat, mörk choklad, kryddpeppar och mörk frukt. Fylligt och trevligt med en del mörk stenighet i bakgrunden. En skön mix mellan södra- och norra Rhône. Mer muskler än finess, välgjort och gott. Klockrent köp! 90p
2011 Saronsberg Shiraz
Visa bifogad bild 2630
Doft av mörk söt frukt, fat och toner av kaffe (mocca)
Smak av mörk frukt, hallon, toner av salmiak och vitpeppar(?)
Ytterligare ett riktigt bra vin från Sydafrika. Mycket söt mörk frukt som balanseras upp av bra syra och väl integrerade tanniner. Inget vin som jag skulle lagra allt för länge. Dekantera, drick och njut! Ett trevligt bombastiskt vin! Min amaroneälskande bättre hälft gav tummen upp för vinet. (Dekanterade vinet i cirka 2 timmar innan vi började dricka det).
Tur jag tillhör de militanta ateisterna dåOj, nu svor du i kyrkan
I detta fall 89-90 poäng. @Mattias S infogade min smaknot från ett tidigare tillfälle och jag tycker den stämmer väl överens med flaskan som jag drack i helgen. Jag dekanterade även denna flaska i minst 2 timmar innan vi drack den.Hur bra är mycket bra översatt i poäng tycker du? eller gärna fler ord. Drack vinet själv för ett tag sen och alltid kul att se och jämföra vad andra tycker
Vad fick din bättre hälft att såga? Var det stalligheten och mognadstonerna eller de faktum att det är ett något "lättare" vin utan mycket frukt?
Bara lite nyfiken rent allmänt.
Det är bara att blajja på som oss andra. Fördelen är att det inte finns något "rätt" när det gäller arom- och smakförnimmelser. I bästa fall så är vi någorlunda konsekventa, men viktigast är att hitta sina egna ord för saker och ting och inte leta för mycket efter andras. På sikt tenderar man ändå att få ett likartat fikonspråk, men det är viktigt att man byggt upp en förståelse för vad man själv känner när den där speciella "stalligheten" dyker upp, som man själv kanske har en helt annan markör för än ordagrant så som ett stall luktar.Det är inte lätt att sätta ord på smaker, men trots det så tror jag att det ska vara lika lätt varje gång jag sätter mig bakom tangenterna.
Jag kan gå i god för att han bor där och andas sådant, för det var jag varit där och kollat.Jädrar, det går fort att få pekpinne från ditt håll när det gäller Champagne! Man kan ju nästan tro att du bor och andas i Champagne.
Äh, båda de producenterna ligger ju i Reims, klart man inte kan hålla koll på allt de hittar på i storstan flera mil bort!Var inte menat som nån pekpinne, var mer orolig för att helt ha tappat kollen!