This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag kontrar med 2014 Georg Breuer Riesling Sauvage. Krispig och trevlig balkongriesling.
Riesling, sol och värme kan aldrig bli felJag kontrar med 2014 Georg Breuer Riesling Sauvage. Krispig och trevlig balkongriesling.
Nä, just då förstår jag syftet med vita viner...på riktigt!Riesling, sol och värme kan aldrig bli fel
Det är ju inte morgon ännu, det är ju knappt tidig kväll!Visa bifogad bild 4280
Lite väl enkel och primär på näsan, men sagolikt bra i munnen! Slankt, läskande syra, fin balans och bra längd.
Hurdan var denna skräckupplevelse? Jag roas alltid lite av att berätta om druvblenden på jobbet (60% Ruby Cab och 40% Zin) för kunderna som vill ha "Laila Bagges zinfandel..." ). Sadist-javisst!Det är ju inte morgon ännu, det är ju knappt tidig kväll!
Fick för övrigt Ruby Zin (Laila Bagge) blint av min hustru alldeles nyss.
Fick för övrigt Ruby Zin (Laila Bagge) blint av min hustru alldeles nyss.
Jag håller er på alster - rapport kommer, men ni kan få en teaser...-Och nu har du hittat ditt vin och behöver aldrig dricka något annat... Eller?
Insta-like!!!Dessutom 12g/l socker!
spännande!Jag håller er på alster - rapport kommer, men ni kan få en teaser...
Visa bifogad bild 4281
Dessutom 12g/l socker!
Din fru är inte alltid så snäll va...?Jag håller er på alster - rapport kommer, men ni kan få en teaser...
Visa bifogad bild 4281
Dessutom 12g/l socker!
Gött! Köpte en flaska till tidigare idag. Good shit! Kommer testa det ihop med Tio Pepes standardfino.Visa bifogad bild 4282
Väldigt bra! Men också lite knepigt. Rå, organiskt doft av mögel, nötter, jäst och hö. Bra syra, tydlig alkoholvärme, slank och lätt med tydliga drag av vattnighet. Längden är dock strålande, och gifter sig grymt med lite spanska oliver.
Nä, men jag uppskattar faktiskt att utsättas då det ger märg till mina åsikter om vad jag gillar.Din fru är inte alltid så snäll va...?
Ah, drack den förra helgen och är helt enig med din analys.Som sagt var, äntligen lite Nebbiolo...
Visa bifogad bild 4284
2011 Produttori del Barbaresco, Barbaresco
Den här är riktigt bra!
Kryddig med lager på lager av lagerblad, lavendel, mejram och basilika. Röda bär, rosor och hallon, lite målarfärg och en del viol. I munnen ganska sötfruktig, skogsbär, hallon och blåbär, snälla tanniner, bra skjuts i syrorna och oantastlig längd.
Mycket bättre än den 2006:a som jag drack för något halvår sedan, men det kan vara en effekt av här och nu. Stark gilla, 91p.
Hur många borde man bunkra, riskerar snart köpstoppAh, drack den förra helgen och är helt enig med din analys.
Undrar dock vad den kommer bjuda på efter några år bakom lås och bom...
Skoj Skrev precis om vinet i 5 Juni släpp trådenSom sagt var, äntligen lite Nebbiolo...
Visa bifogad bild 4284
2011 Produttori del Barbaresco, Barbaresco
Den här är riktigt bra!
Kryddig med lager på lager av lagerblad, lavendel, mejram och basilika. Röda bär, rosor och hallon, lite målarfärg och en del viol. I munnen ganska sötfruktig, skogsbär, hallon och blåbär, snälla tanniner, bra skjuts i syrorna och oantastlig längd.
Mycket bättre än den 2006:a som jag drack för något halvår sedan, men det kan vara en effekt av här och nu. Stark gilla, 91p.