Mattias Schyberg
Administratör
...eller mjöd.Ja midvinterblot kräver ju lite religiös balans i glasen dessutom.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
...eller mjöd.Ja midvinterblot kräver ju lite religiös balans i glasen dessutom.
Ja men det är ju inte ens gott (provade några av Mjödhamnens alster får några år sedan och det var inte min grej alls)....eller mjöd...
Det var väl först i mitten av 80-talet som det (åter) blev tillåtet att plantera Spätburgunder i Mosel, så ja, det är nog fortfarande ganska ovanligt!Skall hålla utkik efter den. Verkar inte som att Norbert Lamla hade den dock.
Spätburgunder i Mosel. Är inte det ganska ovanligt eller kommer den från ngt annat distrikt ?
Har du provat ngt från Caspari-Kappel förresten ?
Trist! Mas de Daumas Gassac brukar imponera på mig, i alla fall de lite yngre årgångar som jag har provat.Visa bifogad bild 5850
Till mamma scans köttbullar för 23 kronor kilot passar det väl bra med en bordeaux-blend från Langedoc?
1985 Mas de Daumas Gassac (mitt vin på senaste BYOBn) moget, kraftigt, fylligt, med läder och stall, plommon, men saknar lite finess och elegans.
2000 Mas de Daumas Gassac, stramare, slankare, mycket mer åt cab-hållet, men även här saknas elegansen.
Två helt olika och helt ok viner, men lite av en besvikelse i alla fall. Jag hade förväntat mig mer.
På Tennstopet, i dina kvarter, fick jag en gång i tiden lära mig att ung St Emilion är väldigt bra till riktiga köttbullar. Jag var mycket skeptisk och utsatte salig servitör för en del ovett, särskilt när det vankades lingon och inlagd gurka på tallriken. Men sedan dess håller jag tyst när jag är där.Visa bifogad bild 5850
Till mamma scans köttbullar för 23 kronor kilot passar det väl bra med en bordeaux-blend från Langedoc?
Även om omdömet är tydligt (såvida ni inte investerat i en annorlunda bålskål ) så saknas väl anledningen till omdömet (korkat, dålig kvalitet, ...) ?Jag behöver bli tydligare rörande mina sågningar. Lite raljerande har ju ingen dött av
Drack lite Bourgogne i dagarna, närmare bestämt: 2012 Marchand & Tawse / Pascal Marchand Morey St. Denis 1er Cru Monts-Luisants...
Visa bifogad bild 5865
Inte kork, men jag hoppas innerligt att det hänt något konstigt med flaskan. Kokt lingonsylt, kaffesump, vattnigt och menlöst med läskiga drag av bränd plast. Varken jag eller hustrun kunde dricka mer än ett glas tyvärr.Även om omdömet är tydligt (såvida ni inte investerat i en annorlunda bålskål ) så saknas väl anledningen till omdömet (korkat, dålig kvalitet, ...) ?
Inte kork, men jag hoppas innerligt att det hänt något konstigt med flaskan. Kokt lingonsylt, kaffesump, vattnigt och menlöst med läskiga drag av bränd plast. Varken jag eller hustrun kunde dricka mer än ett glas tyvärr.
Är i Danmark så pengarna är nog i sjön tyvärr, eller förlåt - i holken.Det vinet kan ni få igen pengarna för om de är köpt på sovjetbolaget. Ta med kvittot och flaskan till butiken.
Det låter garanterat defekt enligt beskrivningen.
Tog du med vin från sverige för att dricka i köpenhamn?Är i Danmark så pengarna är nog i sjön tyvärr, eller förlåt - i holken.
Eftersom vi har världens bäst utbud så varför inte ? (Förlåt, kunde inte låta bli ...)Tog du med vin från sverige för att dricka i köpenhamn?