J
Joakim Staf
Idag dricker vi för ovanlighetens skull en Dolcetto superiore från Porta Rossa. Supergod
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
De har slängt i lite portvinskopia (Fortified Shiraz) så en skvätt sötma är korrekt uppfattat. Typ som dosage fast bättre.Lite, lite sötma (eller är det bara så fruktigt att det upplevs som lite sött?).
Moseboken #5champagne-djävulen tog mig
Vettefan alltså, ska lufta denna ett tag och återkomma...
9 minuters luftning sedan sist måste ha gjort underverk!Brunellon - fortsättning
Häller upp ett lite mer luftat glas och känner en lätt animalisk ton typ guldhamster , blyertspenna och en grönaktig medicinsk pust. Lite som en förbandslåda med ogräs i. Det är något som är en aning störande i vinet och Pio Cesare är lite mer njutning. Idag. Bra för mig - 2 för 1.
Håller vanligtvis med. Gillar att låta vinet utvecklas i glaset och under kvällen. På så vis så kan man ibland få uppleva två viner i ett dessutom.Angående luftning så är jag inget "fan" av våldsamt förlösta viner, jag tycker dom tappar lite av den intressanta koncentrationen och nyanserna. En halvtimme räcker för mig. Det är säkert inte enligt regelboken, men det är så jag tycker.
fint citeratMoseboken #5
28:29
Du skall famla mitt på ljusa dagen, såsom en blind famlar i mörkret, och du skall icke lyckas finna vägen; förtryck allenast och plundring skall du utstå i all din tid, och ingen skall frälsa dig.
Själv så tycker jag mest det "härliga" ligger i att man kan kan hylla ett vin oavsett hur mycket socker det visar sig innehålla vid analys för att man helt enkelt tycker om det. De flesta bedömer inte vin genom att läsa specifikationerna samt genom att läsa på om vinets ursprung, historia eller hur det marknadsförs, utan bedömer det som finns i glaset där och då.Härligt att du gillar röda viner med lite mera socker i 9g/l. Precis sådana här viner som förstör utbudet på hyllorna tycker jag.
Såldes in via beställningssortimentet med ett härligt erbjudande om en trälåda om man köper 3 flaskor! Och en hund på etiketten...
Jag håller med! Hoppas bara inte att vederbörande själv avgivit någon generaliserande kommentar på forumet om de svenska vinkonsumenternas barbari baserat på uppgift om restsocker i populära vinerSjälv tycker jag mest det "härliga" ligger i att man kan kan hylla ett vin oavsett hur mycket socker de visar sig innehålla vid analys för att man helt enkelt tycker om det. De flesta bedömer inte vin genom att läsa specifikationerna samt genom att läsa på om vinets ursprung, historia eller hur det marknadsförs, utan bedömer det som finns i glaset där och då.
All heder till ärliga vinrapporter oavsett om man håller med eller ej. Har själv inte druckit vinet ifråga och skulle nog inte spontant välja det från hyllan heller.
Jag håller med! Hoppas bara inte att vederbörande själv avgivit någon generaliserande kommentar på forumet om de svenska vinkonsumenternas barbari baserat på uppgift om restsocker i populära viner