StefanAkiko
Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Så galet underbart!Var på middag med det kinesiska grabbgänget igår och jag inser att jag verkligen måste börja lära mig mandarin. De pladdrar som fan och jag fattar typ bara orden för öl och sprit. Språkgeni som man är.
Det här med mat och dryck i kombination är inte någonting som man pysslar med i någon större utsträckning. Vin skålar man i, klingar glasen och sveper. Små skvättar åt gången om de inte vill att man som nykomling i gänget ska bli packad. Igår var det franskt som gällde och som alla vet är franskt synonymt med Bordeaux. Vi började med en Pontet Canet 08 och sen var det Ch. d'Angludet 2004 för resten av kvällen.
Pontet var skön men lite ung fortfarande, öppnade upp sig lite under den korta tid den överlevde i karaffen. Den som inte har provat bättre bordeaux till en väldigt chilistark svampsallad har inte levt. Snygg och pauillackig, dvs något mer rustik, sköna toner av kaffe och begynnande mörka. Bra och god.
D'Angludet 04 var perfekt att dricka nu. Mörk, härligt frukt, begynnande mognadstoner. Klockren. 04 är en grym årgång att dricka nu.
Låt oss plugga tillsammans!
Du: mandarin.
Jag: japanska.
Skrivtecknen är ju ungefär desamma.
Huvudsaken vi dricker någonting schwulligt
För att gör det spännande:
Allt som börjar på A, B och C utgår
Alfabetet är ju så spännande bortanför starten ABC, att även om många av skolans elever (pga gener, mener, ork, kompetens, inre demoner el dyl) inte tar sig längre så finns ju så möjligheten till OBS-klass.
Last edited: