This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Håller med, pinot noir har många strängar på sin lyra. Så härligt komplex druva så länge den odlas någorlunda svalt. Du borde utforska syrah mer kan jag tycka. För mig så har den samma mångfacetterade uttryck och komplexitet om än lite mer bredaxlad generellt.Pinot Noir från både Bourgogne och nya världen.
Håller med, pinot noir har många strängar på sin lyra. Så härligt komplex druva så länge den odlas någorlunda svalt. Du borde utforska syrah mer kan jag tycka. För mig så har den samma mångfacetterade uttryck och komplexitet om än lite mer bredaxlad generellt.
Sydafrika är jäkligt intressant när det gäller syrah! Och till viss del USA...Håller med! Syrah är också riktigt gott! Har rätt mycket från norra Rhone liggande i källaren från -09,-10,-11 och -12. Men har på senare tid handlat mer av champagne och pinot noir. Från övriga världen är det bara shiraz från Australien som jag köper och dricker någon enstaka gång om året. Kanske borde vidga min syrah/shiraz-vyer
Jag har en sådan som väntar men känner nu plötsligt att det defekta låset på plånboken börjar gå upp igen.2013 Tout Près By Farr. Årets sniff! Påminner om Sangreal i doften, men lite mer skogstoner och tobak. Inte lika fruktdriven som Sangreal, men i samma smakspektrum. Lite lättare, lite elegantare, lite mer komplex och lite stjälkigare. Det bästa rödvinet sen Sangreal, blir kul att så småningom testa bredvid varandra och med mognad. 95p+.
Någon gång i våras drack vi Taittinger brut 2008. Min uppfattning då var att den kommer behöva 10+ års lagring till. Den påminner om 2002 som fortfarande behöver flera års lagring för att komma fullt till sin rätt.
Äh, vafasen, den är asgod nu, drick och njut!Åh nej! Var har jag råkat få hem med posten egentligen. Ska jag ha disciplin nog att spara mina tre flaskor i MER ÄN ETT DECENNIUM?!
Håller med, pinot noir har många strängar på sin lyra. Så härligt komplex druva så länge den odlas någorlunda svalt. Du borde utforska syrah mer kan jag tycka. För mig så har den samma mångfacetterade uttryck och komplexitet om än lite mer bredaxlad generellt.
Härligt att läsa era resonemang om Pinot & Syrah! Det var dessa två druvor jag i början av året jag verkligen bestämde mig att göra en comeback på i mitt vinintresse 2.0 efter många småbarnsår. Nu ligger det säkert 20-30 Pinoter i källaren och ca 10 att dricka i närtid och ca 20 druckna i år (från alla världens relevanta hörn). Jag har dock en hemläxa kvar med Syrah där jag inte kommit lika långt, men nått kul kvar att göra 2017 också.Håller med! Syrah är också riktigt gott! Har rätt mycket från norra Rhone liggande i källaren från -09,-10,-11 och -12. Men har på senare tid handlat mer av champagne och pinot noir. Från övriga världen är det bara shiraz från Australien som jag köper och dricker någon enstaka gång om året. Kanske borde vidga min syrah/shiraz-vyer
I så fall har du ett spännande år framför dig! Bortsett från de självklara platserna i gamla och nya världen så är det ju en rad andra länder som börjat göra riktigt bra Syrah!Jag har dock en hemläxa kvar med Syrah där jag inte kommit lika långt, men nått kul kvar att göra 2017 också.
Åh nej! Var har jag råkat få hem med posten egentligen. Ska jag ha disciplin nog att spara mina tre flaskor i MER ÄN ETT DECENNIUM?!
Fast ibland är det godare med deg än färdigbakade kakorAtt vara himla champagneintresserad kräver stark karaktär.